Gå til innhold

Studio 8 henger seg

Anbefalte innlegg

*sukk*

Er en smule oppgitt nå.. Sitter og sliter med en film jeg har klippet til i Pinnacle Studio 8, men hver gang jeg prøver å rendere den til mpeg2 (skal ha den inn på en DVD) så henger programmet seg på nesten det samme stedet i filmen hver gang.. har prøvd 3 ganger og sitter nå med 3 "ødelagte" mpeg2-filer på 258MB alle sammen.. (tilfeldig? I think not..)

Har noen noen ideer til hva som kan være galt? Har prøvd å rendre til avi også, uten hell.. Det eneste som funket var å lage en videoCD, men bildekvaliteten var jo ikke akkurat særlig bra.. :no:

Kjører winxp forresten..

Takknæmlig for svar :-)

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Studio 8 er kjent for å være ustabilt. Oppgrader til Studio 9, har ihvertfall fungert bedre hos meg. Oppgraderingen koster ikke mer enn 4 - 500 kr tror jeg. Du kann prøve å lage dvd uten å brenne, også hente de ferdige dvd filene til nero el. og brenne med det.

Lenke til kommentar
:wow: Har selv sliti med studio 8 i snart et år og har nå oppgradert til 9(noe bedre)Men det kan være mange muligheter til at det krasjer.Aldri flytt på klipp etter at du har laget meny, gjelder også tranz. og tekst. Lag først alle videoklipp i riktig rekkefølge, så trans, tekst og lag så meny til slutt.Husk også å forandre på settings så du har nok plass til å rendre(default på c)Nå skal alt funke og du kan brenne direkte til dvd eller avi uten problemer
Lenke til kommentar

ULEAD VIDEOSTUDIO v.8

Hei,

Det virker som om at folk flest her i Norge kun har øynene oppe for Pinnacle Studio v.8 og v.9. Så vidt jeg forstår av en mengde innlegg i forumet, så må dette programmet være serdeles ustabilt og problematisk.

Hvorfor ikke prøve VideoStudio v.8 fra Ulead? Jeg har selv gått gjennom v.3, v.4, v.5, v.6, v.7 og v.8 uten å ha noen spesielle problemer med programvaren. Prisen for versjon 8 er ca. kr. 700,- (full versjon) og kr. 350,- (opggradering) hvis de laster ned over nett.

Ta en titt på prøveversjonen (gratis), og jeg garanterer at du ikke "går å henger deg" (!)

LINK: Ulead VideoStudio v.8

For å sammenlikne VideoStudio v.8 med Pinnacle Studio 9, klikk denne linken:

LINK: Sammenlikne

Lykke til!

:thumbs:

Lenke til kommentar

Takker for mange gode svar :thumbs:

Fikk en kamerat til å teste med Studio 9, så får jeg se hvordan det går. Har tidligere brukt et program fra Ulead, men det var for flere år siden..

Skal også teste ut å deaktivere alt av antivirus når jeg skal rendre, så får vi se hvordan det går da :)

Takker igjen for alle svarene!

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Et annet tips, gå nederst i venstre hjørne, trykk på start menyen, velg så "run" eller "kjør" (avhengig av valgt språk).

PÅ linjen trykker du MSCONFIG, og nå får du opp en tabell som viser alle program som automatisk starter under PC oppstarten. Hos meg lå det mye rart (virus!). Disse deaktiveres ved å klikke bort haken ved programmer du ikke ønsker skal starte opp :devil:

Start>Run> Trykk MSCONFIG > Fjern hake for uønskede programmer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...