Gå til innhold

Identifisering av prosessor i windows?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lenge overklokket min Athlon xp 2500 (barton), den har vært klokket til 2,08 ghz. Jeg klokket ved og øke multipliern, på mitt a7n8x deluxe kort. Den ble identifisert i windows og alle andre plasser som identifiserer prosessorer som en amd xp2800. Grunnet treg ram, har jeg ikke kunnet overklokket denne cpu'ens fsb tidligere.. Nå har jeg derimot fått meg ram som henger med i svingene.. Jeg klokket fsb fra 166 til 177. Dette sammens med en multiplier på 12,5 skulle føre til litt over 2,2 ghz. Dette gikk smertefritt, og jeg var fornøyd. Men prosessorern ble fortsatt gjenkjent som amd xp2800 og ikke 3200 som jeg hadde håpet på.. Noen som vet hvorfor? Jeg kunne av en eller merkelig grunn ikke velge 176 som fsb.. 175 eller 177. 176*12,5 ville tilsvart 2,2 ghz som er en xp3200.

Noen som har noen teorier?? :dontgetit:

Endret av ZoLaMont
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg TROR siden jeg ikke er en AMD ekspert at i likhet med intel, vil ikke bios tro at du har en annen prosessor selv om du klokker den.

Den vil yte mer, ja.. men under samme navn.

Klokker du opp en 3400 står det ikke fks 3800.

Lenke til kommentar

Windows detekterer ofte det den får lyst til. Med meg tar windows som oftes frekvensen. min xp2500 lgg for tiden å slapper av på 2,2ghz 200*11 og i windows står det 2,2ghz. Dette selv om det er en "ekte" 3200

Er det så nøye da?? Ytelsen er det eneste som teller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...