Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av Thomson SpeedThouch 510i

Anbefalte innlegg

Heihopp.

11.mai nærmer seg med store steg, og i dag koblet jeg opp routeren. Jeg gjorde det av flere grunner, men hovedårsaken er at jeg ikke får tid til å sette den opp på en stund grunnet skole. Det tok sin tid, men er endelig ferdig (tok sin tid? jepp, måtte legge nettverkskabler rundtomkring i brakkene vi bor i).

Men uansett. Fikk nå da IP av DHCP, og gikk raskt inn på http://10.0.0.138/.

Der kikket jeg meg litt rundt, og det stod litt info om at Telenor var ISP'en min, osv.

Men det jeg ikke skjønte, var at det var SVÆRT lite instillinger i henhold til dette med PPPoE. Det vil si at det ikke stod noe om dette noensteds.

Det jeg da egentlig lurer på; legger disse instillingene seg inn når den får kontakt med TN's servere for første gang? Eller har jeg fucket hele routeren ved at jeg koblet den opp uten at den fikk kontakt med DSL?

Og hvorfor kommer "Easy Setup"-dialogen opp hver gang eg kobler opp mot routern. Er det fordi den aldri har vært connected mot DSL?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har installert dette modemet hos endel folk til nå og det eneste du må gjøre er å koble til, å når det blir 11 Mai så logger du deg in på 10.0.0.138, velger Connections skriver inn [email protected] samt passord...

Når det er gjort vil den koble til, og vips du har "megarask" internett...Ikke rot med instillingene, det blir et helvette å fikse etterpå...

PPoE instillingene som du savnet finnes under Advanced innstillingene... og så igjen system...

sånt var det :)

Lenke til kommentar
Jeg har installert dette modemet hos endel folk til nå og det eneste du må gjøre er å koble til, å når det blir 11 Mai så logger du deg in på 10.0.0.138, velger Connections skriver inn [email protected] samt passord...

Når det er gjort vil den koble til, og vips du har "megarask" internett...Ikke rot med instillingene, det blir et helvette å fikse etterpå...

PPoE instillingene som du savnet finnes under Advanced innstillingene... og så igjen system...

Så ved å connecte kommer all info bare rett inn? :)

Det første jeg gjorde når jeg kom inn på routern, var å ta backup av eksisterende instillinger.. så er det bare en liten upload så er den back-to-normal. Uansett, har ikke problemer med å navigere meg på routern. Den er fullt utforsket og ferdig NAT'et tilogmed :roll:

Lenke til kommentar

et hint hvis du skal bruke router i tillegg til speedtouchen, ta og gå til 10.0.0.138 og easy install, sett så modemet til bridged modus... så gjør du som i gamle dager ved å stille inn pppoe i routern :D da funker alt vel :D

Lenke til kommentar

Du skriver bare inn ditt login-navn og passord i "connections", og velger "connect".

prøv dette nå :) (hvis du har fått passordet ditt), jeg satt med 1248/256 hastighet i 14 dager før avtalt installasjons-dato (og jeg hadde bestilt 704/128, men har nå oppgradert til 1024/256), gratis :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...