oXygEn Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Hvilke av disse viftene bør jeg velge? I tillegg har jeg bestilt Thermaltake Silent Viking (21 dB) Enermax vifte, 67m³/time, 14-32 dB(A) UC8FAB - m/regulerbar motstand Papst vifte, 33m³/time, 12 dB(A) 8412NGL - m/3-pins molexkontakt Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A) 8412NGML - m/3-pins molexkontakt Jeg tror jeg går for Enermax sine, siden den er enkel å regulere hastighet på. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Colargol Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 IKKE kjøp Enermax 80mm eller 120mm vifter, de er ikke verdt plastikken de er laget av! De bråker som f*** selv ved laveste turtall. Har selv Enermax og jeg angrer på at jeg kjøpte dem. En god løsning vil være å kjøpe Titanvifte med en Zalman FanMate fra microplex.no. Titan er oppgitt til 25db og med FanMate kan du justere hastigheten ned til at du ikke hører den lengre. Koster til sammen litt over hundrelappen. Har gode erfaringer med denne løsningen. Billig er det også :smile: Lenke til kommentar
oXygEn Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 men hvordan kan d bli høyere enn det står på MP sine sider på det laveste? 14 dB. For hvis d blir dette overdøver det jo ikke silent viking på 21 db som jeg skal ha til cpuen.. Lenke til kommentar
Colargol Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Det er vanskelig å forklare lyden av Enermaxvifta, du må nesten høre det selv. Det er en slags høy humming fra vifta. Den bråker mye mere en Titanvifta jeg nevnte i min siste post, selv om begge går på samme turtall. Jeg vil tro du vil høre stor forskjell mellom Enermax og Titan sammen med Silent Viking. Gå for Titan med FanMate du, så slipper du å angre senere som jeg gjorde. Jeg har nå tatt ut Enermaxviftene og det ble mye mere behagelig å sitte ved kabinettet. Lyden ble svakere uten Enermaxene kan du si. Bruker nå 4 stk 80mm Titan m/FanMate, 1 stk 80mm Delta Black m/Fanmate på kjøler, 1 stk 92mm Enermax og 1 stk Papster 120mm m/FanMate. Selv med disse surrende rundt merket jeg stooor forskjell :smile: Lenke til kommentar
oXygEn Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 Okay, jeg er overbevist! Takk skal du ha.. Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 80mm Enermax hadde høyere støy enn 38dBA Delta vifte! Den har en slik brumme lyd som selv kan få en bjørn til å våkne. Vær forsiktig. Jeg ville gått for 19dBA/12dBA PAPST. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 14:26, oXygEn skrev:Papst vifte, 33m³/time, 12 dB(A) 8412NGL - m/3-pins molexkontakt Papst vifte, 45m³/time, 19 dB(A) 8412NGML - m/3-pins molexkontakt Dette er gode og stille vifter. Lenke til kommentar
oXygEn Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 jeg tok papst @ 12 dB jeg.. så stille som mulig, håper d kjøler bra nok, med en papst nede foran til å suge inn luft og en øverst bak for å få ut lufta.. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 DEt vil funke bra. Det viktigste er å få litt sirkulasjon.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå