Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst fra Nextgentel samt trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Kjæresten og tre andre jenter skal flytte til Bergen for å studere til høsten, og skal bo på hybel. Så vidt jeg vet var det mulig å få bredbånd der, og regner med at Nextgentel har "dekning". Alle fire har tenkt å kjøpe bærbar PC, og de er innstilt på å ha trådløst nettverk. Jeg så på NGT sine sider at de tilbyr trådløs router istedet for den vanlige, burde ikke det være helt perfekt for dem?

Er det noen som har erfaringer med denne routeren (eller 802.11b - standarden den bruker)? Jeg er helt grønn på trådløse nettverk. Det hadde også vært fint med anbefalinger til kort eller innebygde løsninger (ingen av dem har såvidt jeg vet kjøpt PC enda).

Vet dere forresten om det finnes tilbud på internett for dem som studerer ved UiB?

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådløst nettverk høres ut som det beste. Det som kan være verdt å sjekke er om signalene vil kunne nå gjennom alle veggene. Gamle gårder med tykke betongvegger kan være en utfordring. Svært mange bærbare PCer leveres i dag med trådløst nettverk innebygget, og det kan være lurt å vurdere noen av disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...