Master Casemod Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 i det siste har jeg merket at en vifte lager lyder når dataen starter det høres ut som det er skrapelyder et eller annet eller så kan det være vibrasjoner spm lager lyder...jeg er ikke helt sikker håper det ikke er cpu vifta Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 i det siste har jeg merket at en vifte lager lyder når dataen starterdet høres ut som det er skrapelyder et eller annet eller så kan det være vibrasjoner spm lager lyder...jeg er ikke helt sikker håper det ikke er cpu vifta Du må da vite hvor lyden kommer fra!? Kanskje du skulle skrive litt mer om hvordan lyden er, kanskje litt mer specs? Ta en titt inne i maskinen, det ser ikke ut som du har gjort det ennå... Mvh Stian_A Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 eg og hadde de sånn i vifta på Q-tec psuen.. eg bare tok sjølve vifta utav "ramma" ette de bråka den ikkj meir Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Tipper det er et lager som er i ferd med å gå tørt for olje. Gi lageret en liten dråpe olje, og prøv igjen. Fjern forsiktig etiketten på viftemotoren. Under denne kan du som regel se rett inn i lagringene. Finn frem noe tynn olje, f.eks CRC556, og slipp en dråpe eller to i lageret. Sett tilbake etiketten, eller bruk tape for å tette lageret. I 90% av tilfellene vil dette være nok til å fjerne ulyden! Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 hmm...det er vel ikke cpu vifta?...håper ikke det da....kansje jeg skal prøve å finne ut hvilken det er.. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2004 fant ut at det var en bakvifte....hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 tar ikke bakvifta borti noe da? en ledning elns Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Tipper det er et lager som er i ferd med å gå tørt for olje. Gi lageret en liten dråpe olje, og prøv igjen.Fjern forsiktig etiketten på viftemotoren. Under denne kan du som regel se rett inn i lagringene. Finn frem noe tynn olje, f.eks CRC556, og slipp en dråpe eller to i lageret. Sett tilbake etiketten, eller bruk tape for å tette lageret. I 90% av tilfellene vil dette være nok til å fjerne ulyden! ...eller at det bare tar tid før oljen blir "varm" og ordentlig flytende, eller? kan være tykkere olje-type enn på andre typer vifter (dette er bare noe jeg tror, og for all del-bare rett meg) Endret 6. mai 2004 av AMD 4ever! Lenke til kommentar
habentsen Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Tipper det er et lager som er i ferd med å gå tørt for olje. Gi lageret en liten dråpe olje, og prøv igjen.Fjern forsiktig etiketten på viftemotoren. Under denne kan du som regel se rett inn i lagringene. Finn frem noe tynn olje, f.eks CRC556, og slipp en dråpe eller to i lageret. Sett tilbake etiketten, eller bruk tape for å tette lageret. I 90% av tilfellene vil dette være nok til å fjerne ulyden! Våpenolje er veldig egnet til formålet, men styr unnå låsolje/spray. Den kan tørke ut lageret på sikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå