SnowDOG_ Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Altså det er 18års grense for å kjøpe men tror grensen er lav for å skyte med de. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Litt merkelig, at det er 18 år, når jeg kan kjøpe (eller var det eie) hagle når jeg blir 16 år... Men da må jeg søke om lov hos politiet... Mener at det er for at jeg har bestått jegerprøven. er nok derfor ja Lenke til kommentar
Laman Skrevet 9. mai 2004 Del Skrevet 9. mai 2004 Hehe. Dette minner meg om noe. Jeg så på sportsbutikken for noen dager siden, og så på luftgevær. Det var 18-års grense på våpenet og det sto : Egnet for barn for barn. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 18 års grense eller ikke, luftgeværet er kjøpt Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 18 års grense eller ikke, luftgeværet er kjøpt Gratiss! Hvilken luftgæver kjøpte du? Du kjøpte vel en som skyter minst 300meter i sekundet vel. Alt annet er for pinglete. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 aldersgrensen på luftgevær er en vits! jeg kjøpte selv både luftgevær, luftpistol, og ammo før jeg fylte 18, og kjenner flere andre som gjorde det samme. dette er riktignok noen år siden, men det var like så fullt 18 års grense da som nå. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg fikk min første hagle helt lovlig når jeg fylte seksten, men dette har noe med å gjøre at jeg har fullført jegerprøven og har vist meg ansvarlig nok. syntes det er vettugt av staten å sette attenårsgrenser på luftvåpen, er så mange der ute (i en alder av fjorten-femten) som ikke har vett nok til å være forsiktige med sånne ting. Hvorvidt loven fungerer er en HELT annen sak. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Det var ikke 18års aldersgrense før for å selge luftvåpen/softguns så vidt jeg vet. Kan ikke si det helt for sikkert, men mener at det var opp til butikkene å sette en aldersgrense. NÅ er det derimot 18-årsgrense. Etter hva jeg har hørt, så er reglene for Softgun som følger (luftgevær vet jeg ikke): Dersom en person på under 18 år skal bruke våpenet må han ha med seg en verge hele tiden, eller ha spesialtillatselse fra politiet. For å få spesialtillatelse må man være over 15 år, og være registert medlem av Norges softgun-forbund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå