Shimano Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hva skal man egentlig med en xbox? Det er jo akkurat som en PC bare dårligere. Alle spill som kommer til xbox kommer jo også til pc, bare med bedre grafikk. Godt skrevet av noen som tydeligvis aldri har prøvd Xbox. Jeg spilte mye på PC tidligere, men nå går det stort sett i Xbox - både på online-spill og andre typer spill. Er morsommere å sitte i sofaen og spille på 32" TV med surroundanlegget (snakker da om ordentlig surrondanlegg og ikke PC-surroundanlegg til et par tusen...) på fullt enn å sitte krøket foran PC'en med en ussel 17 eller 19-tommer. Kjempemoro å spille med venner og - både online eller fysisk tilstede. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Det er vel flere funkjoner enn akkurat det? For eksempel skulle x3 være mulig å styre fullstendig fra pc "live" Og hvorfor xbox? Fordi jeg kan spille med håndkontroll opp mot et tv med anlegg med andre samtidig om jeg vil. No-fuckin-hassle attpåtil. Kan dessuten kopiere spill, og bruke den som en universal medieavspiller på tv'en og emulere eldre konsoller. Dessuten, ta f.eks FIFA Soccer. Alle vet at dette ikke er det samme å sitte to eller flere kneket rundt en pc skjerm og fingre på samme tastatur. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 (endret) ja men jeg vil helst ha med nyeste og beste versjon, samsung dvd spiller og xecuter 3. f*** føler jeg venter evig, men jeg måååå bare ha det beste. hvordan løser jeg dette? er det mulig å se om man får samsung? er det noen som kan komme med en kvalifisert uttalelse på om 1.6 inneholder forbedringer ? (og ikke disse wannabe-educated-guessene basert på tidligere versjoner, det er klart at 1.6 har gjennomgått store forandringer) Dersom du ikke stoler på "wannabe-educated-guessene" mine så får du gå til kilden da som jeg ga link til. Ettersom 1.6 ble oppdaget for kun 2 dager siden er det ikke mye sikkert man kan si om den bortsett fra at den har et kraftig endret kretskort. Som f.eks gjør at du ikke kan oppgradere minnet, selv om det er lite aktuelt, men likevel eksempel på som jeg sa at nyere betyr nødvendigvis _ikke_ bedre for deg som bruker. Unntaket her er 1.0 som hadde en ekstra vifte. Jeg hadde ihvertfall kjøpt en box nå som ikke er 1.6, men i Norge er det 1.3 og 1.4 som er i salg. De er støttet av alle nye modchiper. . For å få Samsung får du evt kjøpe hos Elkjøp.. Jeg syntes selv det var greit å få Samsung, men ettersom boxen er på nett så bruker jeg dvdspilleren aldri. Endret 3. mai 2004 av Panter Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 For det første kan ikke alle som IKKE skal uttale seg om xbox holde munn fra nå av! Jada vi skjønner at dere fortrekker PC/xbox, men her har karen bestemt seg for en xbox så det er grenser til hvor mange ganger dere trenger å gjenta dere selv! Ang. v1.6 kommer ikke den til å bringe positive ting til deg som kunde, forskjellen ligger i besparelser fra m$ sin side og forandringer som gjør det vanskeligere å modde xbox-en. Ang. xecuter3 er det svært uvist når den kommer, på xbox-scene står det at den kommer i første eller andre kvartal av 2004, men nå som nye detaljer om v1.6 kommer skal man ikke se bort ifra at det utsetter det litt til slik at den skal bli kompatibel med den og (tror egentlig ikke de kommer til å gjøre det, men det er alstå en mulighet...) Uansett hadde jeg vært deg hadde jeg rappa meg å kjøpt en xbox før v1.6 kommer til landet! Da kan du vurdere om du enten vil sitte med xbox-en umoddet eller om du vil sette inn en annen 4 generasjonschip (evt. en 3b generasjon) Hvilken dvd rom du får kan være veldig tilfeldig, har sett at det er endel som selger samsung dvd-rom til xbox på ebay men disse pleier ofte å komme relativt høyt opp i pris! Personlig har jeg en thompson som ikke tar cd-r men DVD+r og DVD-r, noe jeg syntes er helt topp! Mindre filer kan jeg uansett raskt ftp-e over til xboxen. Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Xbox 1.6 har Philips Dvd. Men du kan jo flashe biosen din til xecuter3.. (eller?) Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Mye info her http://www.xbox-scene.com/ Ville kjøpt Xbox nå, ingen vits i å vente. Xecuter 2.3b (lite) eller aladdin chip funker veldig bra. Hvis du ser her http://www.xbox-scene.com/tutorials.php?t=...0,1,0,0,0,0,0,0 under DVD-drive modifications så finner du POT tweaking guide som forteller deg hvordan du får Philips og Thompson DVD til å ta alle CD/DVD du brenner. (Les alle delene av guidene!) Xbox II vil være rådyr når den kommer til Norge, den kommer med harddisk, men det er en spesiell type (Chip harddisk, nesten som en stor digitalkamera minnebrikke, bare raskere og annet utseende) som er optimalisert for bedre ytelse og mindre feil. (Dessuten vanskeligere å modde vekk å bytte ut med vanlig harddisk ved hjelp av modchip men det kommer nok etterhvert) Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Xbox 1.6 har Philips Dvd. Men du kan jo flashe biosen din til xecuter3.. (eller?) Tenker du på onboard biosen? Leste på xbox-scene at det så ut som den gamle gode TSOP brikken er fjernet og er erstattet med et annet system! Enten det eller så er den muligens flyttet til baksiden av kortet... Dette sakset jeg fra xbox-scene: Also ... it looks like there's no onboard TSOP anymore. The BIOS chip might have become a (read-only) controller chip (that rectangle "Xyclops" labeled chip above the LPC?) or maybe they placed the TSOP on the back of the motherboard now. It's all just a guess rigth now ... we don't have any confirmed info yet. Noe som betyr at man antageligvis ikke kan bruke de utbredte metodene for å flashe TSOP-en! Lenke til kommentar
lar5one Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg kjøpte xbox for en måned siden. Ja, det kommer neste-generasjon "snart", men "snart" er likevel lenge til og en modda xbox vil du har kjempeglede av uansett. Når man tar modding i betraktning, valgte jeg xbox nå fordi jeg tror det er den feteste maskinen frem til neste generasjon. Løp, kjøp og kos deg; og som noen sa tidligere: Det kommer alltid ny teknologi, så bare hiv deg på og ha det gøy Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Noen som selger moddete maskiner i bergen. Eller modchips så jeg kan gjøre det selv? Hva med den Crystal Xboxen, hvor er evt den å få fatt i? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hva skal man egentlig med en xbox? Det er jo akkurat som en PC bare dårligere. Alle spill som kommer til xbox kommer jo også til pc, bare med bedre grafikk. Godt skrevet av noen som tydeligvis aldri har prøvd Xbox. Jeg spilte mye på PC tidligere, men nå går det stort sett i Xbox - både på online-spill og andre typer spill. Er morsommere å sitte i sofaen og spille på 32" TV med surroundanlegget (snakker da om ordentlig surrondanlegg og ikke PC-surroundanlegg til et par tusen...) på fullt enn å sitte krøket foran PC'en med en ussel 17 eller 19-tommer. Kjempemoro å spille med venner og - både online eller fysisk tilstede. Det kan du med PCen og det, trengs bare noen kabler, og de koster ikke like mye som en xbox(les:PC light) liksom Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hva skal man egentlig med en xbox? Det er jo akkurat som en PC bare dårligere. Alle spill som kommer til xbox kommer jo også til pc, bare med bedre grafikk. Beklager, men du lyver. Fra tråden: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=196931&hl= Antall Xbox spill som kom i 2003: 169 Antall Xbox spill som kom i 2003 som også finnes til PC: 61 Antall spill som kom både til Xbox og PC, men også til PS2: 52 Antall spill som kun kom ut til Xbox og PC: 9 Utav 169 Xbox-spill i 2003, så er 5% av spillene kun tilgjengelig til Xbox og PC, 30% er tilgjengelig til PS2, Xbox og PC, og 65% finnes kun på konsoll, og ikke på PC i det hele tatt. Konklusjon: 35% av spillene som kom på Xbox i 2003 er også tilgjengelig på PC. Din uttalelse: Alle spill som kommer til xbox kommer jo også til pc, bare med bedre grafikk. Er herved avslørt som en regelrett løgn som mange PC-eiere dessverre velger å lure seg selv til å tro. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Det kan du med PCen og det, trengs bare noen kabler, og de koster ikke like mye som en xbox(les:PC light) liksom Glem for all del ikke alle de gode argumentene som at du kan skrive brev i Word og surfe på internett når du skal skryte av hvor overlegen PC-en din er en Xbox. At du velger å leve i en illusjon er strengt tatt ditt problem. Dersom du åpner øynene dine vil du oppdage at en Xbox kan tilby deg spillopplevelser som ikke eksisterer på PC. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Det kan du med PCen og det, trengs bare noen kabler, og de koster ikke like mye som en xbox(les:PC light) liksom Er ikke alle som har 2 gode spill-PC'er koblet opp i heimen vil jeg tro... Poenget er jo at man er sammen når man spiller. Og en Xbox koster jo faktisk ikke mer enn 3 PC-spill (og pakken som selges nå inneholder faktisk 2 spill, så du får jo langt på vei Xboxen for 5-600 kroner). Har bestandig vært PC-gamer og aldri rørt en konsoll fordi det ikke har virket interessant, men etter at jeg fikk Xboxen i hus har jeg blitt helt frelst. Xbox Live er prikken over i'en - og alt er så himla enkelt - trykk på knappen og du er igang i løpet av et minutt. Ikkeno dilldall med konfigurering eller lignende. Endret 4. mai 2004 av Shimano Lenke til kommentar
dudley.no Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Litt off topic først: hadde ps2 og 20 spill da jeg kjøpte xbox for 1 år siden........kun spilt litt PES 2 etter at xbox kom i hus.Etter at jeg så hvor stor forskjell i grafikk og lyd det var på splinter cell,wolfenstein osv så ga jeg hele ps2 greia til broderen gratis. Skal du ha det nyeste og beste hele tiden så får du aldri kjøpt pc men ser ikke helt ditt samme argument for å vente med xbox Jo lengre du venter jo mindre glede for du av den før det kommer en xbox2/ps3 Har ikke LIVE men spiller online via system link i stedet.....genialt.Det er eneste måten å spille HALO online..........kongebra. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 11. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2004 Hvor selges crystal xbox? har kun sett den på spaceworld, og da VET jeg at prisen ikke er optimal. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Jeg skal kjøpe x-box på fredag, siden butikkene er stengt imorgen, (idag). Den skal selvsagt moddes. Hvor stor sjanse er det for at jeg får en 1,6 versjon? har disse kommet for lengst til norge å er i fullt omløp, eller er det mest 1,5 enda? vil helst ha v 1,5. Samt dette med dvd spilleren, er det BARE samsungen som tar vanlige cd'er? er denne utbredt? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Hvor stor sjanse er det for at jeg får en 1,6 versjon? har disse kommet for lengst til norge å er i fullt omløp, eller er det mest 1,5 enda? vil helst ha v 1,5. Samt dette med dvd spilleren, er det BARE samsungen som tar vanlige cd'er? er denne utbredt? Jeg tipper at det fortsatt er en stund til 1.6 er i Norge, du får nok 1.4. 1.5 ble laget kun en svært kort stund før de gikk tilbake til 1.4. Samsung er rimelig utbredt, den var ihvertfall. Mulighet med cdr og andre spillere også, som Philips, er det rapportert. Prøv forskjellige cdrmedia evt.. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 19. mai 2004 Del Skrevet 19. mai 2004 Finner du 1.6 så er du råheldig, mange chip produsenter som er på utkikk etter disse og som kjøper den for en haug med $$$ Du finner no stortsett 1.4 i butikkene, de er helt greie, min har Philips DVD som funker veldig bra. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 20. mai 2004 Del Skrevet 20. mai 2004 Finner du 1.6 så er du råheldig, mange chip produsenter som er på utkikk etter disse og som kjøper den for en haug med $$$ Vel, ikke nå lengre, men da 1.6 ble oppdaget ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå