Gå til innhold

Når bør jeg kjøpe xbox?

Anbefalte innlegg

Skal ha en XBOX. Målet er å få den moddet med chip og harddisk til slutt.

Men det skjer mye i markedet for tiden. Versjon 1.6, xecuter 3 osv. Hva er verdt å vente på ?

Bør jeg f.eks vente på 1.6? er crystal xbox tingen? Eller bør jeg kjøpe en ver 1.4 nå og vente på xecuter 3? Når kommer den egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, hold deg til PC en stund til.

Selv har jeg også veldig lyst på en box, men har Playstation 2 (som jeg aldri bruker), og PC.

Og bestemte meg rett og slett for og vente til Xbox 2, er jo litt teit og kjøpe Xbox når det er 1 pluss\minus til 2eren kommer.

Tenshi :cool:

Lenke til kommentar

Men det skjer mye i markedet for tiden. Versjon 1.6, xecuter 3 osv. Hva er verdt å vente på ?

Bør jeg f.eks vente på 1.6? er crystal xbox tingen? Eller bør jeg kjøpe en ver 1.4 nå og vente på xecuter 3? Når kommer den egentlig?

Jeg regner da med at du har en PC fra før ?

Vent på Playstation 3 :)

Lenke til kommentar

Det er ingen forskjell for brukeren på en versjon 1.1 eller en versjon 1.6. Forskjellen mellom en versjon 1.0 og en v. 1.1 er at gpu-vifta er fjerna slik at boxen bråker mindre. Fra v.1.1 og oppover er det mindre designforskjeller på hovedkort osv som er forskjellig. Ytelsesmessig er alle like. Forskjellen ligger for det meste at nyere versjoner blir vanskligere å modde.

Prisen på en xbox kommer ikke til å synke noe dramatisk lenger. Prisene er allerede så pressa at kommende prisfall kommer til å være små. Lite vits å vente måneder for å spare en hundrelapp evt. to.

Hvis du skal ha modchip og bytte harddisk kommer du antakeligvis til å oppdage XboxMediaCenter. Dette er en killer mediaplayer til xboxen som spiser det meste av mediafiler du måtte finne på å fore den. Den kan også streame filer fra pc'en din over nettverket. Dette gratisprogrammet er verdt hele innkjøpsverdien av xbox m/tilbehør spør du meg. I tillegg kan du spille back-ups av spillene dine rett fra harddisken uten å måtte bruke dvden med spillet på.

Ryktene sier at XBOX 2 ikke kommer til å få harddisk, og det er ikke sikkert at det derfor blir like lett å få de samme programmene til den.

Mitt råd til deg: Du bør kjøpe xbox NÅ!

Lenke til kommentar

Du sier du skal ha hardisk på den, men det er jo en hardisk på den..så er den hardisken med 8GB for liten for deg eller? ;)

Lenke til kommentar
Skal ha en XBOX.  Målet er å få den moddet med chip og harddisk til slutt.

Men det skjer mye i markedet for tiden.  Versjon 1.6, xecuter 3 osv.  Hva er verdt å vente på ?

Bør jeg f.eks vente på 1.6? er crystal xbox tingen?  Eller bør jeg kjøpe en ver 1.4 nå og vente på xecuter 3?  Når kommer den egentlig?

Du sier du skal ha hardisk på den, men det er jo en hardisk på den..så er den hardisken med 8GB for liten for deg eller? ;)

Med tanke på at et spill er 4gb (sånn ca.) så er ikke 8gb FOR mye liksom...

Har også fått med meg at den skal gå ned med noen hundringser men gjaldt dette i europa? Uansett hadde jeg vært deg ville jeg bare gått til nærmeste Elkjøp/Lefdal og kjøpt en xbox, muligens at den koster en hundrings mindre om en måned eller to men på den tiden får du jammen mye glede ut av den og :thumbup:

Ingen grunn til å vente på v1.6 med mindre du er spesielt interessert i den crystal edition, den ville ikke ha noen ekstra features enn den nåværende xbox-en!

Lenke til kommentar
det må da være noen forbedringer til 1.6? den kommer jo bla med en ny videochip...

Det er ingen automatikk at senere versjoner er bedre, grunnen til nye internversjoner er heller kostnadskutt og muligens prøve å begrense moddere.

V1.6 som ble oppdaget 1. mai er forøvrig radikalt endret hardwaremessig internt så når den er moddbar er usikkert.

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=209029

Lenke til kommentar
det må da være noen forbedringer til 1.6?  den kommer jo bla med en ny videochip...

Muligens, har ikke satt meg helt inn i det! Men såvidt jeg har forstått er det ikke alle v1.6 som vil bli ustyrt med denne nye chippen (muligens at jeg har fått meg meg feil info her...). Det eneste jeg har lest om den nye videochippen er at den skulle vistnok gjøre det litt vanskeligere å modde en xbox, men det løser sikkert et par kloke hoder ganske raskt en måte å komme seg rundt på...

edit: tror jeg kanskje blander den crystal edition med v1.6, mener at det var på crystal edition at ikke alle kom til å ha den nye videochippen!

Endret av b_cybe
Lenke til kommentar

Han har skrevet at han skal kjøpe seg en xbox, så hva er vitsen med å skrive at han skal holde seg til PC/vente på Playstation 3? Irriterer meg at man ikke kan spørre et spørsmål om en konsoll uten noen kommer med sine utsagn.

Whining til side. Kjøp når du har lyst. Innen data/spill kommer det alltid noe nytt, alltid noe bedre en det du har er under utvikling så det er aldri noen "fasit" på når man skal kjøpe noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Skal ha en XBOX.  Målet er å få den moddet med chip og harddisk til slutt.

Men det skjer mye i markedet for tiden.  Versjon 1.6, xecuter 3 osv.  Hva er verdt å vente på ?

Bør jeg f.eks vente på 1.6? er crystal xbox tingen?  Eller bør jeg kjøpe en ver 1.4 nå og vente på xecuter 3?  Når kommer den egentlig?

Jeg regner da med at du har en PC fra før ?

Vent på Playstation 3 :)

Det var ikke spm. han stilte.

Jeez.

Lenke til kommentar

Kjøp den med en gang! Ikke vits å vente på Xbox 2 det er jo lenge til den kommer hvertfall et år. Som tidligere sakt kommer det alltid noe nytt. Kjøp og få den modda så kjøper du en 120 GB hdd. Det har jeg og er veldig veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar

ja men jeg vil helst ha med nyeste og beste versjon, samsung dvd spiller og xecuter 3. f*** føler jeg venter evig, men jeg måååå bare ha det beste. hvordan løser jeg dette? er det mulig å se om man får samsung? er det noen som kan komme med en kvalifisert uttalelse på om 1.6 inneholder forbedringer ? (og ikke disse wannabe-educated-guessene basert på tidligere versjoner, det er klart at 1.6 har gjennomgått store forandringer)

noen som har formening om zecuter3 i det hele tatt kommer på denne siden av jul ? :mad:

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

Det at xboxen har gjennomgått store forandringer på 1.6 er utelukkende for å kutte kostnader/gjøre det vanskeligere for moddere. Det er umulig å vite hvilken dvd som sitter i uten å åpne skuffen for å se etter, noe som jeg tviler på at butikken gjør for deg(hvis du ikke kjenner noen der da). Og hvorfor akkurat executer3 chippen? Alle chipper gjør jo akkurat det samme, at du får kjørt usigna kode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...