cornhoolio Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg har overtatt en PC som jeg har planer om å reinnstallere WinXP på. Men jeg har også lyst til å formatere harddisken (2 partisjoner), er det da bare å lage en bootdisk, formatere begge partisjoner for så å sette inn WinXP cd-rommen og innstallere XP, eller er det andre ting jeg må passe på å få gjort? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Du kan starte opp fra windows platen, evt diskettene, så sletter du alle partisjoner, og oppretter nye i den størrelsen du selv ønsker Lenke til kommentar
cornhoolio Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg laget en bootdisk i XP, men når jeg startet opp kommer jeg bare til dos vinduet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre der. Har du, eller noen andre, en punkt for punkt liste over hva jeg må gjøre for å formatere maskinen, fjerne partisjonen og innstallere WinXP på nytt. HAr fram til nå stort sett brukt Win98, og har utført samme operasjon med det OSet, men her er jeg relativt blank. Håper noen kan hjelpe. /christian P.S. Hvordan starter jeg opp via cd-platen? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 P.S. Hvordan starter jeg opp via cd-platen? Du må velge i BIOS at maskinen skal starte først fra cd-rom noen nyttige linker du må lese gjennom : installere windows xp Lage windows oppstartsdisketter Du har tydeligvis laget en bootbar diskett, ikke en oppstartsdiskett (se link) Lenke til kommentar
cornhoolio Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Nå har jeg boota maskinen via cd platen og kommet dit hvor jeg kan slette partisjoner. Skal jeg slette begge partisjonene jeg har for så å innstallere XP? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Om det var det så var intensjonen din så.... Slett først, så oppretter du nye i den størrelsen du ønsker Lenke til kommentar
cornhoolio Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Takk for all hjelpen, da er min nye maskin oppe og går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå