Feitakodle Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Sitter med en maxtor disc av type "DiamondMax Plus D740X" som er blitt så fryktelig treg i det siste. Når jeg skal overføre filer til den oppnår jeg en hastighet på bare 3000-5000 kb`s. Når den var frisk kom den opp i 15000-20000 kb`s. Jeg har prøvd og formatere disken, det hjalp selvsagt ikke. har også prøv og kjøre diagnoseprogrammet til maxtor, ingen feil fant det! Når jeg bruker denne disken virker det som at hele pc-en blir mye tregere en vanlig. Akkuratt som om allt går i "slow motion". Hva er det som kan gjøre at den plutselig har blitt så treg? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Dette virker som typiske syndromer på at : "jeg er en harddisk som holder på å dø" Kopier ut alle viktige data, og fortsetter den med samme tendenser er det bare å sende i retur / levere inn til forhandler Har disken hatt det varmt i maskinen din ? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) PIO, min PIO. Endret 2. mai 2004 av KAS Lenke til kommentar
Feitakodle Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Dette virker som typiske syndromer på at : "jeg er en harddisk som holder på å dø" Kopier ut alle viktige data, og fortsetter den med samme tendenser er det bare å sende i retur / levere inn til forhandler Har disken hatt det varmt i maskinen din ? Tror den skal ha hatt det ganske kjøligt. Har en "120" vifte som blåser frisk luft på diskene.. Må si jeg er skuffet over levetiden til disken hvis den holder på og "dø" allerede. Ser ut som jeg må kjøpe meg en ny disk da Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Har du sjekket tipsene til KAS ? Har selv dårlig erfaring med maxtor 120GB disker og kort levetid, har hatt flere, og de har vart max 10 mnd før de har "dødd" EDIT : I hvilken sammenheng har treigheten oppstått ? ny bios / ny installasjon, eller har det bare plutselig dukket opp ? Endret 2. mai 2004 av ronnyaa Lenke til kommentar
Feitakodle Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 PIO, min PIO. Disken står som secondary master. Device 0 og device 1 på secondary channel properties står begge på "DMA if available". Men, "current transfere mode" på device 0 står på PIO mode. Er device 0 secondary master? i så fall, hva kan jeg gjøre for og endre det til "DMA mode"? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Er device 0 secondary master? Jepp ! Se gjennom postene som KAS linket til Lenke til kommentar
Feitakodle Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Argh!! Finner ikke ut hvorfor den står i pio modus. er det noen som har noen ide`er på lur? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Har du sett i BIOS ? Skulle la seg gjøre å finne noe der... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 slett IDE kontrolleren fra device manager - restart pc'en og ide kontrolleren vil bli installert på ny igjen automatisk. Da vil de kanskje virker igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå