EspenDL Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hei jeg vil integrere phpBB med siden min slik som på: http://forum.klubblan.net/ Går det ann å gjøre noen hacks for å så bruke include? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hvorfor skal du gjøre noen hacks? Er det ikke bare å inkludere det i siden? Hvertfall det jeg ville prøvd, men jeg har absolutt null erfaring med ferdigforums.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hva er i veien / samme navn som index'en kanskje ? hvorfor ikke sende de som lagde klubbLAN-sida en mail ? Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Mikka @ hw har laget siden. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 det går det...jeg har gjort det på min side! link du må bare bruke rammer..for da setter du bare linken til phpBB til å åpnes i rammen.. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg har selv lurt på det samme, hvordan man inkluderer et slikt forum (phpBB) på en side. Enten lokalt eller eksternt fra en nettside. Jeg har ikke hatt tid til å lete dette frem selv, så jeg hadde satt stor pris på dersom noen vet en løsning på problemet til trådstarter. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 frames er ikke å foretrekke... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 send en mail til han som ordner med den lan-siden da...han har sikkert et svar.. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Det geniale her er jo bare å inkludere filen i theme koden, har gjort dette på ipb, burde funke med phpBB og da Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hva er gale med å inkludere hele siden? <div id="forum"><?php include("phpBB2/index.php"); ?></div> Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hva er gale med å inkludere hele siden?<div id="forum"><?php include("phpBB2/index.php"); ?></div> Etter min erfaring fungerer den koden rimelig dårlig. I hvertfall ikke riktig. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Aah... Selvsagt... Vil jo ikke fungere av veldig mange grunner, seff... Sessions, linker til mapper, osv... Men hvorfor ikke lage sitt eget theme? Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Hvor ligger "template" filen Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Hei, templatefilene ligger selvsagt i templates-katalogen. Du vil finne subsilver der, og du kan legge til nye... Ja, hvis det var riktig svar da, tror i hvert fall det var det du mente... Jeg har prøvd, mer eller mindre vellykket, å gjøre om subsilvertemplatene om til mitt eget design her. Det gikk greit, men det skurrer litt her og der... En ting til, hvis du finner det ut, så legg ut svaret her, slik at jeg med fler, kan bruke samme "oppskrift" som deg Endret 15. mai 2004 av Sigmoideus Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2004 Ja, det vet jeg. Men hvilken fil? Må jeg endre på flere? Jeg er uber newb Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 (endret) Ja, det vet jeg. Men hvilken fil?Må jeg endre på flere? Jeg er uber newb Du må nok endre på flere ja, dessverre... Nå har vel jeg like mye peil på dette som en pose med lørdagsgodt, men jeg fikk det sånn noenlunde til etterhvert... overall_footer.tpl er den konstante nedre delen av forumet. Hvis du skal ha ditt eget særpreg på siden i bunnen, så gjør du om denne filen. Samtlige av sidene i forumet vil da få samme stilen som den filen. overall_header.tpl er da selvfølgelig den øvre delen av siden. Skal du ha din egen header på forumet, legger du inn den her, så får samtlige sider den. Etter det jeg har skjønt så er forumet delt inn i tre horisontale deler, der overall_footer og overall_header er konstante, mens den delen som er midten ikke er det. Index_body.tpl tror jeg er den første siden du møter når du går inn på forumet, så endrer du den, og footer og header, vil du få førstesiden med ditt særpreg. Så er det bare å prøve seg frem på de andre. Noen av de skal du ikke røre, da blir det bare røre For noen av tpl-filene blir nøstet inn i andre tpl-filer, så det gjelder å holde tunga rett i munnen. Jeg tok å la til en venstremeny i to tpl-filer. Det viste seg at den ene var nøstet inn i den andre, slik at jeg fikk to venstremenyer på den ene siden i forumet. Jeg fant dessverre ikke en oversikt over hvilke tpl-filer som gjør hva, selv ikke når jeg var innpå phpbb.nos sider. Men finner du det, så legg det inn her, for jeg kunne trengt det... Endret 15. mai 2004 av Sigmoideus Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 Det jeg gjorde på klubblan, var rett og slett bare å bytte ut litt på header og footer i templaten Hvis du tenker deg at du har et felt der innholdet ditt er til vanlig, så legger du det som er FØR innholdet i headeren, og det som er ETTER innholdet i footeren. Verre er det ikke. Det blir selvsagt litt rot med relative linker og bilder, men det fikser du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå