Vargtass Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hei, ønsker å lage meg en boot-bar cd med Caldera DOS. ( PowerQuest Drive Image ) slik at jeg kan boote fra cd-rom på notepaden. (denne har ikke floppy), jeg har partisjonert notepaden og laget et Drive Image bilde av C: på den partisjonen som ikke innholder OS. Problemet mitt er at Caldero DOS går over 2 floppy, når jeg bruker NERO for a lage en boot -cd, så henter NERO bare innholdet fra den første floppyen. Er det mulig å f.eks emulere stasjon A: på HD' en? (og legge innholdet på disse floppyene der før brenning på CD?) Eller finnes det en mye enklere måte å gjøre dette på ? Takknemlig for innspill mvh r. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Kanskje denne hjelper: http://www.symantec.com/techsupp/primus/id3446.html ... Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Hei, takk for link. Dette blir en Win98 boot-cd, eller? Jeg ønsker at cd'n skal boote Caldera DOS. (Sik som Dive Image rescue-disk) Jeg bruker XP-Pro på notepaden. mvh roger Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Dos er dos . Det er PDQI dos versjonen av driveimage som skal startes . Samme om det er caldera eller drdos eller msdos . Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 En boot-cd fra Ultimatebootcd løste mitt problem, bare å 'smyge inn' egne dos applikasjoner inn i boot-imaget og brenne til en cd. Takk for hjelpen. mvh roger Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Bra du fikk et opplegg du trives med ! Ultimateboot cd'n til Bart er konge . ... Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 ..helt utolig hva den boot-cd'n inneholder av 'ting & tang som folk har bruk for' :-) mvh r. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Du kan modde den også med ekstra program , drivere etc . Jeg la inn Nero 6 på den jeg , slik at ved evt. krasj på en bruker pc , kople til usb brenner , å brenne ut det som er der av filer som skal tas vare på. ... Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 må si at den cd'n så genialt ut utrolig hva folk lager Lenke til kommentar
JA Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Caldera DOS? Den ligger på den første disketten som blir laget - booter lynkjapt. Diskett nr 2 inneholder PowerQuest Drive Image/Partition Magic. Nå har jo tingene løst seg, men bare sånn i tilfelle... Endret 4. mai 2004 av JA Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Den er genial ja ,til rescue operasjoner og slikt . Men har begrenset antall prosess tråder da den er basert på Windows PE (Preinstallation Environment ). Fleste program går bra enkeltvis , men noe særlig multitasking kan man glemme . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå