FpsStu Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Som mange andre ung gutter, er jeg utrolig nyskjerrig ang nitro... Hva er egentlig reglene for det? Har hørt at det er ulovlig å bruke, men fullt lovlig å ha det... Må det godkjennes? Er jo ganske så fristende når det koster "bare" fra ca 4000kr... Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Du må vel få den godkjent på biltilsynet og omreg. for høyere effekt eller.no tenker jeg. Ser ingen grunn til at det skulle være ulovlig - men du må jo få det godkjent, og det gjør du neppe uten å oppgradere diverse ting og tang. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Er jo ganske så fristende når det koster "bare" fra ca 4000kr... Morro som varer i få sekunder, så må du fylle flaska igjen. Tror du får mye mer glede av en turbo eller komp. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Forsikringa på den bilen har du ikke råd til...koster sykt mye. Få heller tak i en kompressor og effektanlegg Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 12. mai 2004 Del Skrevet 12. mai 2004 Du må vel få den godkjent på biltilsynet og omreg. for høyere effekt eller.no tenker jeg. Ser ingen grunn til at det skulle være ulovlig - men du må jo få det godkjent, og det gjør du neppe uten å oppgradere diverse ting og tang. Trenger vel ikke å få det godkjent før det øyeblikket man trykker inn knappen for økt effekt...? Et lystgassanlegg øker jo ikke effekten før det er i bruk. Altså burde det jo være lovlig å montere, men ulovlig å bruke (hvis det ikke er godkjent). Men uansett; Man kjøper jo sånt for å bruke det på "lukket område"... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Nitro, nos For å pirke litt: Nitro er ikke det samme som lystgass. NOS er heller ikke det samme som lystgass, det er et firma som driver med lystgass. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Nitro er ikke det samme som lystgass. Ånei? Nitro er kortformen av Nitrous Oxide(N2O aka lystgass). Det er riktig at NOS er et firma (Nitrous Oxide Systems Inc.). Endret 13. mai 2004 av Opus Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. mai 2004 Del Skrevet 13. mai 2004 Nitro er vel å regne som drivstoff, som i "nitrometan" som brukes i bl.a. dragracing. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) Les mer her! Edit: nitro regnes ikke som drivstoff, ettersom det i seg selv ikke er brennbart, men får bensinen til å tenne bedre. Endret 3. juni 2004 av Jarbra Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Øker man effekten på bilen, må man jo ta med understell/bremser osv, samt at forsikringen går til himmels. Kjører man med nos (eller annen forsterkning) og er innblandet i en ulykke hvor du kan ha kjørt uaktsomt med tanke på effekten på bilen, kan du ende opp med regress på forsikringen... = kjiipt. Lenke til kommentar
eab Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 poenget er jo at man ikke øker effekten før det blir tatt i bruk. Å montere et lystgassanlegg øker ikke effekten en døyt, det sørger bare for ekstra vekt. Ta for eksempel volvo 240, den er godtkjent for opp til 200hk med standard bremser og understell. 220hk hvis man har ventilerte skiver foran. Hvis man da har en b23e på rundt 130hk? og monterer lystgasskit som gir 50hk ekstra er man godt innenfor den ramma som volvo har satt angående effekt.. Reglene for lystgass her i Norge har enda ikke blitt utarbeidet på skikkelig vis og de forskjellige trafikkstasjonene behandler det forskjellig fra sted til sted virker det som Lenke til kommentar
LiaLoco Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Selve Nitro boksen er dyr, men å fylle den opp er ikke så dyrt som selve "boksen" Jeg anbefaler Nitro til de som har peiling på bil Men om det er lovlig eller ulovlig er jeg ikke så sikker på Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 (endret) Kjøp heller en bra Motor (Vtec eller Spoon) fra Honda så setter du turbo på`n. Det koster selfølgelig mere enn de 4000 kr du snakker om, men du vil få mye mer glede av det! Edit: noen skrivefeil Endret 28. juni 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Turbo gir jo bare litt bedre aks, bedre med kompressor som jobber effektivt opptil mye høyere turtall. Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Turbo gir jo bare litt bedre aks, bedre med kompressor som jobber effektivt opptil mye høyere turtall. Nei. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Til å begynne med så holder det lenge å svare på det som trådstarter faktisk spør om, og ikke blande inn turbo eller kompressor Lystgass i bil i Norge tror jeg du skal få store problemer med å godkjenne til gatebruk. Montering av det i bilen er heller ikke lov (du kan godt slenge flaska baki, men så snart du kopler det opp vil du kunne få problemer, bruk eller ikke). (opplysninger innhentet fra Biltilsynet i Kristiansund) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Denne tråden er g.a.m.m.e.l. og i tillegg er emnefeltet... mildt sagt... lite beskrivende. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg