Lemkin Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Finns det en kommando som "lager" en farge syntax i css? feks (dårlig eks): #main p.code { farge-syntax: på; } html: <div id="main"><p class="code">her blir det farge syntax</p></div> Endret 2. mai 2004 av smoothie Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Nei, men du kan jo farge all skrift med color: #123456; Du har ikke noe som heter syntax highlighting i css, det må du gjøre manuelt eller bruke serverside... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 var det jeg fryktet ja Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) jeg vet at f.eks. PHP (selv om jeg ikke bruker det..), har en funksjon som syntax highlighter hele koden din kjempefort. Det har vært oppe før; bare søk... edit: *spørre 'sprakrad.no' om 'å syntax highlighte - syntax highlighter - syntax highlightet' kan bli offisielle norske verb...?* Endret 2. mai 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 highlight_file og highlight_string Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Ikke at jeg er noen php ekspert, men bruker jeg feks: <?php highlight_file('./fil.html'); ?> Blir det noe ala det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå