Gå til innhold

Hjeeeelp!! Asus p4s333 = Ikke noe bilde!!!

sukk

Anbefalte innlegg

Min nyinnkjøpte maskin med p4 nw, Asus P4S333 (altså 333Mhx ram) gir ikke noe bilde i det hele tatt.

Jeg har et MSI g4 ti4400 kort. Jeg har testa det i en annen maskin og der virka det.

Med den nye maskinen (altså med Asus) Går bare skjer

men til "off mode" med en gang jeg slår på maskinen.

Hvis ram'en ikke hadde vært kompatibel hadde jeg fått noe bilde da? Jeg får heller ikke noe pip fra systemhøytaleren, har prøvd å snu speakerkontakten flere ganger. Kan hende jeg ikke hører den fordi maskina bråker fælt.

Ram'en min står ikke lista som testet og godkjent på Asus sine hjemmesider, men står heller ikke listet som innkompatibel. Jeg har en TwinMOS pc2700 cl 2.5 512 mb (DDR). Alt er kjøpt på komplett.no. Ram'en er vel det som kalles "merkeløs" egentlig.

Jeg har prøvd å ta ut og sette inn grafikkortet lere ganger og prøvd alle de andre ram-sokketene.

Alt inni maskina surrer og går og vifter snurrer rundt.

Dette er utroooooolig irriterende og håper virkelig noen kanskje har hatt samme problemet og funnet en løsning.

Jeg burde kanskje nevne at makina har jeg selv bygga helt fra scratsh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"System failed CPU test" sier den.

Har prøvd å ta ut og sette inn prosessoren igjen, men til ingen nytte.

Da er det vel bare å sende den tilbake til komplett da.....

Er det noen som vet hvor lang tid de bruker på å sende en ny en i retur? Og jeg får vel en ny en?

Tvinger de meg til å betale mye for det?

Lenke til kommentar

Hvis det er noe galt med cpu'en så får du ny uten å måte betale for det. Hvis du bor nærme nok så bør du vurdere å kjøre inn å levere den selv, det gjorde jeg med et grafikkort som var defekt. Da korter du ned tiden med et par dager, og et par dager kan jo virke som en evighet.

Lenke til kommentar

Jeg bor i Tromsø, og såvidt jeg vet er det ganske langt til noen komplettbutikk.

Her følger en kopi av et innlegg jeg skrev under webshoperfaringer, da jeg tror det kanskje kan være mer hjelpsomt å ha det under prosessor/hovedkort:

En P4 Northwood 1,8 Ghz som aldri har virka.

Den sto på et Asus p4s333 hovedkort.

Når jeg starta fikk jeg ikke noe bilde i det hele tatt, men en stemme som sa "System failed CPU test".

Da er den jo nødt til å være defekt ikke sant?

Helt ærlig, hvor jævlig er det egentlig å returnere til komplett?

Jeg har til nå et inntryk kat at de er seriøse og raske, men selvfølgelig har jeg ikke retunert noe før.

Bruker de forferdelig lang tid? Jeg har jo en død maskin til over 20000 som står og venter.

Hvordan kan jeg vite at den ikke er defekt? Når grafikkortvifta går rundt og dvd/brenner lager lyd og fungerer tror jeg ikke hovedkortet er defekt... Ikke sant?

puuuhhhhh..... håper noen vet noe som kan gjøre meg litt rolig.....

[ Denne Melding var redigert av: sukk på 2002-04-06 16:13 ]

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål til deg:

[*] Intel Pentium 4 NW, hvilken? 1,8 Ghz?

[*] Hva skjer når du slår på maskina? Får du bilde, eller får du ikke bilde?

[*] Du har montert maskina selv? Fra bunnen av? Eventuelle jumpersettinger er gjort?

[*] Du har koblet strømforsyningen riktig til på hovedkortet, begge kontaktene? (ATXPWR og ATX12V)

[*] TwinMos minne? Kjøpt hos Komplett? Du er sikker på at det er TwinMos? Finner nemligen ikke PC2700 brikker av TwinMos hos Komplett, kun 3. parts minne.

At du ikke får noe pip fra systemhøytaleren er ikke så rart, ASUS Post Reporter er enabled. Vil du ha pip istedet, så må du disable den funksjonen.

Men på bakgrunn av den feilmelding du har fått "System Failed Cpu Test", så kan det tyde på at prosessoren din er defekt, eller at du har montert den feil.

unwantedemail.gif

[ Denne Melding var redigert av: Pingo68 på 2002-04-06 16:48 ]

Lenke til kommentar

Jeg hadde ett lignende problem med en XP prossesor, hvor det viste seg at jeg hadde stilt på "multiplier". og det takler ikke XP så jeg resetta CMOS ved hjelp av en jumper på hovedkortet. Og da funket det :smile:

Lenke til kommentar

Jeg får absolutt ikke noe bilde. Jeg har montert alt selv fra bunnen av. jumpere skal være ferdigstilt er det å lese i manualen, maskina står uansett i "jumper-free" mode. Jeg har prøvd å disable dette.

Ja det er en 1.8 ghz. Strømkontaktene er riktig montert, det vet jeg.

Da jeg bestilte ram'en stod det 3. partsminne, på brikken står det TwinMOS. Er det noen særlig sannsynlighet for at dette skulle være inkompatibelt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...