Qwseyvnd Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hei! Lurer på hvorfor hovedkortprodusenter ikke har kraftige integrerte skjermkort f.eks en hovedkort med via chipset, tv-kort og ATI Radeon 9600 loddet fast i hovedkort med vga utgang. Da ville jeg kjøpt den. Jeg mener å ha sett en Xabre 200 loddet i hovedkort. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Er vaneligvis bare på merke pc`er som Dell, HP, Packart Bell, osv, dette er på. Er ikke noe gode spille pc`er uansett, dessuten er de som oftest dyre. Skikkelig spille PC må nok settes sammen i deler Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Begrenset med plass, kanskje? Jau, støy også. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Det har vel mest med pris å gjøre tenker jeg, og hovedkortprodusentene liker å spare mest mulig. Et godt eksempel er SoundStorm som du finner på de beste nForce-hovedkortene, men det ble dessverre kuttet ut på nForce3 fordi ingen av hovedkortprodusentene var interessert i å betale så mye for et brikkesett... Endret 2. mai 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Dette http://www.ecsusa.com/products/k7s7ag.html Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Det er noen som ikke er inntrisert i å et skjermkort som tar xtra plass. derfor foretrekker de intrigert. P.S. 200 posts Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Problemet med integrert er at man da mister muligheten for å bytte ut. Derfor brukes integrerte komponenter derfor kun til 1.) ting som ikke byttes ut, som USB2.0, IDE osv osv eller 2.) til ting "det ikke er så farlig med". Hvis man bestemmer seg for at lyden eller skjermkort "ikke er så farlig med", da kan man godt betale 100kr ekstra for hovedkortet og spare mange hundre i forhold til stand-alone kort. Alle andre derimot, er bedre tjent med å ikke betale ekstra for et skjermkort som de alikevel ikke skal bruke. For det er nemlig slik at hovedkort til 6000kroner selger svært dårlig, selv om du har fett skjermkort og konge lyd. Skal jeg betale 6000kr for en ting, så må jeg kunne bytte ut enkeltkomponenter uten å måtte hive hele driten. Lenke til kommentar
Star Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Det er rimelig mange skjermkort å velge i mellom i dag, og jeg tror det skulle vært et stoooort utvalg med forskjellige integrert i korter fra ulike produsenter for at folk skulle gidde å kjøpe dem.. Man står litt friere til å velge dersom det er løst Både etter pris og behov.. dessuten blir det billigere for produsentene.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Dei som kjøper med integrerte skjermkort er ikkje ute etter eit dyrt og kraftig skjermkort, men vanligvis eit som passer til ei kontormaskin Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 De HKene som selges med integrert skjermkort er jo l ikke ment for heavy gaming akkurat ... Er vel mest aktuelt på server-pcer... Som ufo sier; det er ingen som gidder å bruke 6000 kr på noe de ikke kan bytte ut... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) chips av typen r9600 og fx5600 bruker ikke mye strøm, og er også lette å integrere. nvidia har ikke foretatt seg noe siden de hadde integrert gf4mx (nforce2), men dette fordyret ikke hovedkortene merkbart i det hele tatt. så jeg tror ikke kostnaden har mye å si. problemet er vel heller at folk ikke bryr seg så lenge den integrerte chippen kan vise video og fungere til windowsbruk. de som er opptatt av spill kjøper uansett et ekstra kort, også pga delt minne, som går ut over ytelsen. hadde det vært mer etterspørsel, så kunne grafikkprodusentene lett ha integrert sine "nestbeste" chiper på sine egne chipset. Endret 2. mai 2004 av mad_arab Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Personlig så hadde jeg syntes det hadde vært flott om det var mer utbredt med et lite skjermkort, særlig på klokkehk osv. Dette pga feil ved flashing av skjermkort osv. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Det største problemet med integrerte skjermkort er at det koster penger å implementere i chipsettet. Dette gjør chipsettet dyrere, noe som gjør at hovedkortprodusentene (som er meget presset på pris) ikke gidder å implementere det. Det er rett og slett ikke nok interesse for kraftige integrerte skjermkort. De som vurderer integrerte skjermkort, trenger stort sett bare noe som kan vise bildet på skjermen i 1024x768 oppløsning og trenger derfor ikke noen Radeon 9600 ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå