stian123 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Hei!! Den knotten bakpå hardisken som man må putte inn der hvor man vil ha type hardisk... Primary, Secondary, Slave osv....... Hvor kan jeg få tak i ny?? Og hva koster det? Kan jeg bruke en som har stått på en CDROM? Endret 8. mai 2004 av stian123 Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 det er en jumper, disse kan kjøpes fra 1 til 10 kr hos din lokale dataforhandler. Og ja du kan bruke en jumper fra en cdrom Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) En jumper? Det bør da være lett å få tak i... følgte med et par ekstra med hk et mitt... EDIT: Han der over meg var før meg(*seff var han det da men...*) Endret 2. mai 2004 av So Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Kan jeg bruke en som har stått på en CDROM? Jepp, det kan du Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Det er jo bare en kobling som kortslutter de aktuelle pinnene... Jeg mista en slik selv, tok bare litt kobbertråd, vips.. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg trengte vist ikke jumper jeg.... Lenke til kommentar
CD Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Uten jumper tror hardisken (som oftest) at den skal være singel master Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 er alltids enkelt å finne noen jumpere på gammle pcer som ikke brukes eller noe. eneste jeg har vert borti som ikke passer er gammle maxtor disker som har 2 jumpere i stedet for 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Det er jo bare en kobling som kortslutter de aktuelle pinnene... Jeg mista en slik selv, tok bare litt kobbertråd, vips.. Så lenge du ikkje får kontakt med noken av dei andre pinnene så går det bra Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Man kan også bruke jumpere fra hovedkort. Omtrent alle jumpere passer, som nevnt skal det bare være kontakt mellom de to pinnene. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Stian: hva er adr. di? så skal jeg sende deg et par jeg hehe Fant en gamel IDE kontroller (ISA) på den var det MINST 50 stk... men, noen harddisker har faktisk MINI-Jumpere! og da passer ikke de standard jumperene... men det er jo leeenge siden de var i bruk da(200Mb etc.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå