arnosmith Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg har en AMD 2800+ på et NF7 V.2 hovedkort... hvor mye bør jeg øke volten med oveklokkingen? (er luftkjølt, men temp er ikke noe problem) eks: 2,2Ghz = X,xxV 2,3Ghz = X,xxV ... ... ... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Klokk til det blir ustabilt, når det er ustabilt øker du vcore med et hakk. Opp til ca. 2v burde du være trygg... Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) jeg kjører nå på 2350Mhz og 1,8V... bør jeg øke volten mer? bør jeg klokke mer? og hva defineres som ustabilt? Endret 2. mai 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
moesen Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 jeg kjører nå på 2350Mhz og 1,8V... bør jeg øke volten mer? bør jeg klokke mer? og hva defineres som ustabilt? Den er ustabil når du ikke kan boote windows eller kjøre tunge applikasjoner på pc'n lenger.(Uten at den henger eller noe). Det du bør gjøre er å følge med temperaturen på cpu'n, det er som regel der det gjør utslag. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Et fint program til å teste stabilitet med erPrime95. La programmet kjøre "torture-test" i en 10-12 timer (over natta). Kommer det opp feilmeldinger eller maskinen rebooter er pc'en ustabil. Mange bruker dette programmet som en indikator på stabilitet, selv om det er litt overfølsomt Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 takk, skal prøve det... økt volt er økt stabilitet, men jeg må passe på varmen? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 takk, skal prøve det... økt volt er økt stabilitet, men jeg må passe på varmen? Riktig! Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 *fornøyd med seg selv!* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå