Gå til innhold

Serverinnstillinger hos host?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har akkurat byttet host, og bare flyttet over alt fra den ene til den andre.

Men to forskjellige uploadscript jeg bruker vil ikke lenger fungere på ny host, regner med at de har en eller annen "=off" eller noe sånt i serveren, slik at simple/enkle script ikke vil fungere..

De to feilmeldingene jeg får er:

Warning: filesize() [function.filesize]: Stat failed for (errno=2 - No such file or directory) in /hsphere/xxx/class_gallery.php on line 153

linje 153:

$dir_size += filesize($dir_array[$i]);

og

Warning: copy(./116.JPG) [function.copy]: failed to create stream: Permission denied in /hsphere/xxx/index.php on line 407

linje 407:

if(copy($tempname, $dir.$name))echo $msg['uploadsuccsess'];

vet ikke om det hjelper så mye men.. evt om dere kan si noe om hva som er stengt av fra server_admin? for evt å spørre han pent om det kan åpnes opp for ett eller annet. eller om en enkel omskriving kan hjelpe?

Mvh

K

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at du har byttet host har du sikkert fått en annerledes fil "sti" enn på den forrige. Sjekk det..

feks. /hsphere/xxx/class_gallery.php

kan ha blitt

/yourdomain.com/xxx/class_gallery.php

Lenke til kommentar

Den andre feilen kommer nok av at en mappe eller fil ikke har de rette rettighetene. Er ikke kjent med copy, men antar at den kopierer en fil eller no? I så fall; prøv å CHMOD mappen hvor filen skal kopieres til til 666 (:devil:) eller 777. Mulig du må CHMODde filen som skal kopieres også.

Lenke til kommentar

takker.. det var chmod på det ene scriptet ja :blush:

men det andre derimot. der er det jo sånn at når jeg legger det ut på gammel host (street4u) så fungerer det, mens hos (servtheworld) så får jeg den feilmld. alt er ellers som det skal være med chmod og filbaner.. kan det vere at scriptet krever register_globals_on (husker ikke rett ordlyd ;) ) mens den er off hos servetheworld?

Endret av Ktulu
Lenke til kommentar

Hmmm. det er noe mystisk her på denne hosten.

Nå har jeg installert et ferdig script fra sourceforge.net som heter LinPHA. har fulgt installasjonen etter punkt og prikke, chmod'et det som skal chmod'es.. men får nok en grang en feilmelding:

Warning: main(./sql/db_connect.php) [function.main]: failed to create stream: No such file or directory in /hsphere/local/home/xx/gall/sql/db_api.php on line 28

Warning: main() [function.main]: Failed opening './sql/db_connect.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /hsphere/local/home/xx/gall/sql/db_api.php on line 28

Fatal error: Call to a member function on a non-object in /hsphere/local/home/xx/gall/sql/db_api.php on line 282

For de scriptene der fra, pleier det jo sjeldent å være noe tull med.

fikk froøvrig en unknown db error på sluttet av inst, mulig det kan skyldes det. men synes jeg ser litt en gjennomgående sammenheng i feilene "failed to create stream" osv..

noen som har noen ide?

mvh

K

Lenke til kommentar

Warning: main(./sql/db_connect.php) [function.main]: failed to create stream: No such file or directory in /hsphere/local/home/xx/gall/sql/db_api.php on line 28

Her er tydeligvis en feil. Stien som ligger i db_api.php er ./sql/db_connect.php. Dvs at den ser etter db_connect.php i /hsphere/local/home/xx/gall/sql/sql/

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

jøss, for db_api.php ligger i gall/sql/.. merkelig, er det en feil i scriptet da?

for de innstillingene i installen er jo bare at jeg oppretter en database med user/pass, og setter user pass på selve scriptet.. og user av databasen har jeg satt til alle retigheter..

Lenke til kommentar

Dette her stod det om upload funkjsonen:

# In PHP, the following variables will be defined within

# the destination script upon a successful upload, assuming

# that register_globals is turned on in php.ini. If

# track_vars is turned on, they will also be available in

# PHP within the global array $HTTP_POST_VARS.

Nå er jeg ingen rev i php, får bare knotet littegrann. men betyr det der rett og slett at scriptet krever register_globals on? falt ut når de begynte på den track_vars setningen..

mvh

K

Edit: når jeg sjekker opp nå er er jo register_globals on på serveren.. :dontgetit:

Så da gjenstår kun dette problemet:

Warning: filesize() [function.filesize]: Stat failed for (errno=2 - No such file or directory) in /hsphere/local/home/XX/gallery/class_gallery.php on line 153

Noen som har en ide i det hele tatt?

Endret av Ktulu
Lenke til kommentar
Edit: når jeg sjekker opp nå er er jo register_globals on på serveren.. :dontgetit:

I helv*** hva for en host er det du har? :wow:

Så da gjenstår kun dette problemet:

Warning: filesize() [function.filesize]: Stat failed for (errno=2 - No such file or directory) in /hsphere/local/home/XX/gallery/class_gallery.php on line 153

Kan vi få se noe kildekode fra linje 153 og omegn? :)

Lenke til kommentar

Dette er fra linje 145-160

function _getGallerySize() {

$dir_array = $this->_getDirArray($this->image_dir);

# Change working directory to get the filesizes.
   $cwd = chdir($this->image_dir);

for ($i = 0; $i < (sizeof($dir_array) + 2); $i++)
     $dir_size += filesize($dir_array[$i]);

$dir_size_kb = round($dir_size / 1024, 2);
   $cwd = chdir("..");

return $dir_size_kb;

}

mappen finnes, og er riktig chmodet..

Den eneste funksjonen denne delen av scriptet hadde, var å legge en liten info neders på siden om hvor stort galleriet er.. og siden den er relativt uinterresant så fjærnet jeg hele den funksjonen. så nå fungerer det..

dog noe merkelig at det er forskjell på hostene sånn sett, da scriptene er identisk satt opp hos begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...