Gå til innhold

pc'en oppfører seg veldig merkelig!

Anbefalte innlegg

hei alle!

I det siste når jeg har holdt på med Photoshop skruer PC'en seg bare av, eller det serut som den går i Pausemodus, for LED'ene lyser og jeg må trykke på powerknappen for å starte den igjen(da starter den "fra begynneselsen"av, alstå POST og alt det skite der) men, nå når det skjedde for 5 minutt siden kunne jeg ikke trykke på POWER knappen for å starte den, igjen. men RESET og da kom det opp noe kødd som "CMOS running on defults" eller noe sånt. Jeg kunne da velge mellom å trykke "DEL" for å komme inn i BIOS, eller kunne jeg trykke F1 for å fortsette. Jeg valgte F1 da. da startet windows, eg fekk ein melding om at klokka og datoen var feil. Ja, og i Scandisk(som windows gjorde sjøl) var det ein feil med at ei "tmp" fil var for stor eller någe sånt!. merkelig alt sammen.

kan noen hjelpe meg med dette?

den lengste posten jeg har skrevet :w00t:

takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne kanskje fortalt litt mer om hvilken hardware du har ?

Kan se ut som BIOS har problemer med å "huske" datoen -> dårlig batteri ?

Du kan jo og sjekke at batteriet sitter ordentlig på plass.

Hvis det er lenge siden du har hatt kabinettet oppe kan du og starte med å sjekke at viftene ikke er igjengrodd...

EDIT : Har du mye ledig diskplass / RAM ?

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

ok,

jeg har en AMD athlon XP 1700 prosessor. 512mb RAM, og et radeon 9600 skjermkort. Verken prosessoren eller skjermkortet er overklokket. Viftene funker fint.

Kan det ha noe med RAM'en å gjøre?når jeg holder på med websider har jeg ofte både Dreamweaver og Photoshop kjørende, disse er minnekrevende programmer, kan det være grunnen?

takker for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...