sjøgren Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) hei, når jeg prøve og se filmer som har xvid format så er lyden så jævlig lav, har volumet på fult men det hjelper ikke...har lagt inn klcodec225f som vist nok skal inneholde codec til alle formater. Noen som har det samme problemet eller veit om noen andre codec som jeg kan prøve?? gi meg en link...!! Endret 2. mai 2004 av sjøgren Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Hvordan man kan øke volumet er diskutert her flere ganger tidligere. Det er en god ide å lese gjennom noen av sidene for å se om spørsmålet allerede er blitt stilt -- da slipper vi å se de samme spørsmålene om og om igjen. Står det ikke noe om dette i retningslinjene eller netiketten for dette forumet? Dessuten: Det er ikke nødvendigvis noe galt med selve kodek'en. Husk at mange Divx-videoer er basert på rippede DVD-filmer, og DVD-filmer har som kjent et forholdsvis lavt snittvolum (på grunn av dynamikkområdet). Enkelte tar seg bryet med å normalisere volumet under enkoding, slik at volumet blir så høyt som mulig uten digital forvrengning. De fleste gjør det ikke (eller er ikke klar over problemet), og da ender du opp med Divx-filmer med lavt volum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå