Gå til innhold

Media Player & RAM

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et problem hær..

Når jeg bruker Windows Media Player så bruker den mellom 150 000KB - 200 000KB med RAM og det er litt drøyt... :no:

Resultatene blir at maskina henger seg opp noen ganger & sangene blir hakkete.

Hva kan være grunnen til dette?

Hjelp mottas med TAKK! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hæ - 150 til 200MB? det er jo helt på trynet! Det må være noe som er alvorlig galt. Oppdater WMP ... jeg ville også sjekka for virus og andre pøbelskaper. www.pandasoftware.com og www.pestpatrol.com - go play!

_

johanf

Lenke til kommentar

Har sjekka for trojanere, virus og andre drittting,... men maskina mi er "straight" :p

Vet noen hvordan mann avinstallerer wmp på ordentlig måte..

*finner den ikke i Legg til/fjern programvare..*

En annen ting også som er galt er at når jeg lukker wmp. så finner jeg den fortsatt i oppgavebehandlingen, under prosesser.. (den vises ALLDRI under PROGRAMMER :s) og der står det at den bruker ja.. 100++ MB minne når den IKKE er ibruk...

Lenke til kommentar
Prøv media player classic.

www.sourceforge.net -> MPC

Enig. Media Player Classic er et overlegent program i forhold til Windows Media Player. Ikke bare slipper du har "pisset" som MS har lagt inn i WMP, men du slipper alt styret med codec'er, siden MPC ser ut til å spille av stort sett alt mellom himmel og jord uten problemer.

Jeg kan komme på to ting som kan være problemet, og begge er problemer med hvordan WMP er satt opp til å virke fra MS sin side:

1.) WMP prøver å lage previews av alle mediafiler i en katalog når du broweser. Dette eter ram og prosessortid hvis du har en god og fyldig divx-mappe. Dette går ann å modifisere via registeret.

2.) WMP lagrer hauger og hav av informasjon om filmer du HAR sett. Og i god gammel MS-tradisjon kan man ikke slette slike ting. På samme måte som IE, Outlook lagrer mailer og filer selv om du eksplisitt ber om å slette det, gjør WMP dette også med mediafiler. Søk litt på google etter "media player history" så burde du finne noe.

Den enkleste måten er å slutte å bruke WMP. (og disable den idiotiske cachinga/preview-saken nevnt under 1.) ) Media Player Classic overgår WMP på stort sett alle områder jeg kan komme på i farten.

Lenke til kommentar

Jepp, og så når jeg installerte media player classic + alle codecene som kom med, så overtok dem ALT! sånn at jeg ikke kunne spille en masse spill som hadde filmer og lignende i seg, for codecene "passet" ikke.

Det samme gjelder andre codec pakker, som Nimo og sånt. (jeg har prøvd)

Edit: Gi meg en ren spiller MED srs labs teknologi, så bruker jeg den.

Endret av Erad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...