tiboine Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 haloen. Har 3 maskiner i nettverk.og den ene maskina kommer seg ikke på nett. alle maskinene er kobla via switch som igjen er kobla til modemet. har prøvd å installere nettverks innstillingene på nytt, men det hjelper ikke. det eneste som kommer seg på nett på den maskina er grokster. Men den finner de andre maskinene i nettverket. Takk på forhånd Lenke til kommentar
jocke Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Og hva er det du spør om hjelp til? (ser ingen spørsmålstegn i posten din) Og du kunne gjerne gitt litt mer info - da er det fler som kan hjelpe. (ISP?, har du router?, hvordan er det satt opp?, osv...) Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 hehe.... Var nok litt knotete skrevet ja... Men det som er problemet, er at de to andre maskinene i nettverket kommer ikke på nett, men det gjør jeg. har prøvd å installere nettverks innstillingene på nytt, men det funker ikke. På den ene maskina så kommer grokster på nett. Den andre maskina kom på nett før vi kobla switchen til kabelmodemet. Da var den kobla direkte. Har chello+ ellerno. skal funke med 3 maskiner på nett. Så, hva er galt? hva har jeg oversett? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Skal ikke se vekk ifra at modemet sperrer på mac adresser... Altså at den kun gir 1 Ip. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Den gjør ikke det. på den andre maskina så kom grokster seg på nett, samtidig som jeg var på nett, med min maskin. Og internett har funket før. Neste steg blir vel å formatere og installere Windows XP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå