Gå til innhold

Hva er forskjellen på 875p og 875b?

Anbefalte innlegg

Beklager hvis det ble litt rar topic, vanskelig å formulere den (feel free to change :p)

Jeg driver og leter etter et sted å kjøpe DFI LANparty pro875. Jeg har imidlertid et problem; jeg vet ikke hvilken versjon jeg skal ha :blush::dontgetit:

hovedkort.no selger de pro875P... Men på produsenten sin side, samt på databutikken står det ikke noe om noen P-versjon, bare pro875B.

Er det rett og slett en skrivefeil fra hovedkort.no sin side eller er det noe jeg har misforstått/oversett? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ic7-max3 er også et rimelig heftig klokkekort.

De forskjellene jeg ser er at dfi kortet har seriell/com porter og flerere p-ata kontakter for raid, mens ic7-max3 har 4 flere sata kontakter for raid. Vel så er ikke Abit kortet selvlysende.. :)

Men det har noen led`s og lyser litt det også.. :p

Vel Vel smak og behag.

Har sett litt på de to linkene du la ut, og det kan virke som om databutikken.com har en nyere utgave av kortet. rev B men hva som er forskjellen ser jeg ikke, litt andre farger er det eneste jeg kan se...

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

Jeg fant en liste med spesifikasjoner på produsentens side: link

Det ser jo ut til at P og B er det samme (puh :p), men så ble jeg usikker igjen...

På prosessor står det P4 / Celeron på pro875B, mens på rev. b-versjonen står det HT P4 (northwood/prescott) / Celeron.

Betyr dette at PRO875B ikke støtter P4 northwood med HT? :cry:

Lenke til kommentar
Revisjon B har noen små forbedringer, men det er selvfølgelig fortsatt basert på 875P-brikkesettet, og støtter følgelig det som finnes av Northwood-prosessorer.

Betyr dette at PRO875B ikke støtter P4 northwood med HT?

Nei ;)

takk, da fant jeg ut av det :w00t:

Siste spørsmål (forhåpentligvis):

hovedkort.no selger de PRO875B for 1777, mens på databutikken.com selger de rev. b for 1660... Og rev. b er vel bedre enn den vanlige B-utgaven? Så betyr det at det mangler noe, f.eks. i bundelen ( :love: ) hos databutikken, eller er de bare bedre på pris?

Beklager hvis dette blir masse n00by spørsmål :blush:, men det er "må vite"-ting ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...