Nitrisious-E Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Lurer på det som står i topic enkelt og greit? Har ADSL hvor jeg og broren min har tenkt å dele opp internett over 2 maskiner, og vi har en 10m lang gul ledning som jeg tror jeg såkalt "krysset" som vi må flytte fra hver vår maskin hver gang vi skal på nett. Og lurte derfor om det nå funker med den samme på en router? Så vet jeg om jeg må bestille en eller 2 vanlige cat.5 ledninger til, sammen med routeren! Nå så kjører vi ADSL til første uttaket, switch fra ADSL modemet og så den kryssa ledningen til maskin..Så vi må flytte på denne hver gang som sagt. Takker for svar!! Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Kommer nok ikke til å funke med krysset kabel på en router Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Kommer nok ikke til å funke med krysset kabel på en router Og hvordan vet du det da? Mulig det vil virke og mulig det ikke vil virke, helt avhengig av hvilken ruter han kjøper. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Kommer nok ikke til å funke med krysset kabel på en router Og hvordan vet du det da? Mulig det vil virke og mulig det ikke vil virke, helt avhengig av hvilken ruter han kjøper. Denne Tror du det vil funke da? Visst ikke bestiller jeg to ikke kryssede vanlige cat.5 kabler.. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Har ikke erfaring med denne produsentetn. I fra ruteren/switchen og til pc'ene skal det være vanlige nettverkskabler (cat 5). Men, ifra adsl-modemet til den nye ruteren er jeg litt usikker. Det spørs om ruteren takler å "korrigere" feil type kabel (altså at krysset eller ukrysset betyr ingenting). Siden du påstår at du allerede har en krysset, så kan jo du bare slenge med enda en vanlig cat 5 kabel. 1m kabel holder i massevis, om du skal ha modem og ruteren likeved siden av hverandre. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Kjøp den routern du linket til, samt 2 vanlige nettverkskabler. Deretter kjører du den gule (kryssede) kabelen inn på WAN-porten i routeren. Kjør så hver sin nettverkskabel fra PC'ene, og inn i switchen. Dersom dette ikke fungerer (ved at routern ikke får kontakt med ADSL-modemet), bytter du den gule kabelen med en av nettverkskablene som går inn i en pc. Dette vil da funke, siden switch/pc "autosenser" om kabelen er krysset. På denne måten er du sikret uansett ka som skjer. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Kjøp den routern du linket til, samt 2 vanlige nettverkskabler.Deretter kjører du den gule (kryssede) kabelen inn på WAN-porten i routeren. Kjør så hver sin nettverkskabel fra PC'ene, og inn i switchen. Dersom dette ikke fungerer (ved at routern ikke får kontakt med ADSL-modemet), bytter du den gule kabelen med en av nettverkskablene som går inn i en pc. Dette vil da funke, siden switch/pc "autosenser" om kabelen er krysset. På denne måten er du sikret uansett ka som skjer. Javel, Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå