Gå til innhold

DVD-R Vs. DVD+R?

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en DVD film selv. Lagt inn i AVI, konvertert til mpeg og så gjort om til vob filer og sånn. Brent ut med nero på dvd+r brenner, men blir så hakkete.... :cry: Kunne dette blitt bedre med en DVD-R brenner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... Noen tips til hva jeg kan ha gjort galt da?

Men det som er så rart er at dvden fungerer perfekt på dataen, men hakker bare når jeg prøver å spille den av på dvd spiller. Bildekvaliteten er topp, men når det blir mye bevegelse i bildet, hakker det litt..... Veldig irriterende.... :no:

Jeg ordnet DVD først på dataen, på en Video-TS og en Audio-Ts fil, og så la jeg den over til dvd. Er det bedre og brenne den rett til dvd kanskje?

Lenke til kommentar

For det første er det vel flest DVD-spillere som støtter DVD+R, for det andre så må du brenne DVD'er beregnet på stasjonære spillere ikke raskere enn 2x. Pass også på at dataraten helst aldri overstiger 8 mbps på videofilen.

lykke til.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Disktypen (-/R) har betydning i form av "go" eller "no go". Det vil ikkje vere slik at du får sjå i redusert kvalitet.

Når det er sagt, om du skulle få problemer med at din standalone bare leser -r, så er det verktøy i blant anna Nero (med fleire) som heiter "bitsetting". Du kan brenne en +R disk som DVD ROM for eksempel. Med endå bedre kompatibilitet enn -r-disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...