tiboine Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Jeg tenkte å investere i vannkjøling snart. Tenkte på vannkjølinga til Mist eller Waterchill. Har planer om å kjøle ned cpu, nb og gpu. Og lurer litt på hvordan kjølinga på nb og gpu blir hvis vannet kommer direkte fra cpu. om det blir noe bra kjøleeffekt? Har tenkt evt hvordan jeg kunne gjort det med 2 stk radiatorer her evt kutte ut pumpe 2 hvis den er overflødig. som sagt, er ikke helt inne på vannkjøling, enda Oppsettet blir vel noe ala dette Endret 2. mai 2004 av MallRaT Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Tror det er bedre å sette det opp slik: Pumpe-radiator1-Cpu-Radiator2(ikke nødvendig egentlig om du heller kjøper en en dobbel BIX eller en Evo360, så vil du nok ha god kjøling uansett)-NB-Gpu-Vanntank Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) En annen mulighet er at du 'splitter' vannslangen i to med et Y-ledd før gpu og cpu så hver av disse får vann som ikke er oppvarmet av andre komponenter tidligere på 'runden'. Og så samler du det bare til en slange igjen med et Y-ledd på den andre siden av disse to. Mindre kluss og færre elementer å forholde seg til. Jeg bruker denne løsningen (har ikke kjøling på nb) men om det faktisk kjøler bedre enn å bare legge ting etter hverandre i løypa har jeg aldri testet . Husk at vannet flytter veldig fort på seg så det er ikke sikkert at det har så mye for seg å lage mer avanserte/omfattende løsninger enn rett og slett å ha alt på rekke og rad. Endret 2. mai 2004 av Shimano Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Ser ikke helt problemet med rekkefølgen. Jeg har to maskiner med alt vannkjølt. De har felles pumpe og radiator. Vannet går fra radiator og inn i den ene maskinen, etter det går det inn i den andre maskinen og tilbake til pumpen og så radiator igjen. Poenget mitt er at temperaturen i maskin nr. to ikke er noe særlig høyere enn i maskin nr.1. Det er snakk om 1-1,5 grader. Maskinenes HW er ganske lik. Rekkefølgen i en enkelt maskin skulle da ikke ha stor betydning. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Ok, da kommer jeg vel til å prøve den enkle måten da:) Men hvilket vannkjølings system burde jeg gå for? har tenkt å kjøle cpu, gpu og nb. Blir vel litt dyrere hvis jeg velger Mist sitt system, siden jeg må da kjøpe gpu og nb blokk i tillegg, som koster ca 400 stk. Får vel også kjøpe nytt kabinett. Bynner å bli litt lei Aopen hq45 som aldri blir ferdig modda:) Tenkte å gå for dette Lepont kabinettet. Og hvordan PSU burde jeg velge? kravet er stille og 480+ watt. Gleder meg til skattepengene kommer Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Du bør se på nCool settene som selges på www.netconnection.no. Der kan du selv velge hva som skal fæøge emd. Lepont er bra. Mist 550w er en god og relativt stille Psu(microplex). Ev. gå for en Enermax psu, tror den er litt dyrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå