Gå til innhold

Vga Silencer og vifte styring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

enkelt og greit, nei. Vga silencer kan du stille inn vifte hastigheten selv. bak på skjermkortet. du kan ha low eller high. Hvis ikke har strøm tilkobling på GFx så må du inprovisere litt og kutta av ledninger og lodde sammen eller skjøte. Good luck :thumbup:

Endret av Troy Henrik
Lenke til kommentar
Hvis det er standard 3-pins strømkontakt (ikke Molex) fra VGA Silencer'n så skal det gå helt fint å koble den til viftestyringen.

På vga-silenceren er den en 2-pins minikontakt som jeg ikke har sett andre steder enn på skjermkort. Vil tro at det går fint å "tyvkoble" den på 12V.

Lenke til kommentar
Hvis det er standard 3-pins strømkontakt (ikke Molex) fra VGA Silencer'n så skal det gå helt fint å koble den til viftestyringen.

På vga-silenceren er den en 2-pins minikontakt som jeg ikke har sett andre steder enn på skjermkort. Vil tro at det går fint å "tyvkoble" den på 12V.

Mener at enkelte chipset vifter bruker 2pin...

Men du kan alltids finne ut hvor stor spenning denne vifta bruker, så kan du kople til vanlig 3-4pin

Lenke til kommentar

Mener at enkelte chipset vifter bruker 2pin..

Har sett noen chipsetvifter som bruker 2 pinner jeg og, men de er på samme størrelse som en "vanlig" tre-pins viftekontakt. De som er på grafikkort er endel mindre. (med mindre du er mer bereist i chipsetvifter enn jeg er... :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...