Dumbo Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Lurte litt på om man kunne ta en gammel PC, f. eks. 133 MHz instalere Linux og kjøre IRC-BOT'er på den? Er dette mulig? Hvilken Linux-"distro" (eller hva det heter) bør brukes? På forhånd takk.. Dumbo _________________ The -=DumBoJeT=- has entered the building. Har ingen god signatur :sad: [ Denne Melding var redigert av: Dumbo på 2002-04-06 16:03 ] Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Tullingen Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 jeg bruker en p100 til å dele internett på nettverket mitt hjemme så å kjøre noen irc-boter burde fungere bra.. men jeg har ca 0.5% erfaring med linux så jeg aner ikke åssen man mekker til irc-boter.. men jeg tipper at Red Hat distroen er god nok Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 6. april 2002 Forfatter Del Skrevet 6. april 2002 Hvilken Linux Distro bruker du da? Lenke til kommentar
Tullingen Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 en gammel versjon av redhat =) gidder ikke å oppgradere noe på boxen siden jeg får adsl om ca 5 uker og da tar jeg frem slegga og "modder" boxen ;P Lenke til kommentar
znapper Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Tror RedHat 6.2 skulle funke helt utmerket dersom du sløyfer X-window systemet, har du bra grafikk kort på den gamle maskinen kan du klare å kjøre det også rundt. (Kjører selv RH 6.2 på en P200mhz m. ~64 mb ram som firewall, router, ircbot, webserver, mailserver, x-win, sambaserver oa.) En god ircbot heter darkbot http://www.darkbot.net/, den er enkel å installere å konfigurere, og den er lett å strippe for all "drit" man ikke trenger. Du bør uansett se på linux.no etter how-to's på hvordan du setter den opp i nettverk! Lykke til! Linux Ruler, min linux har ikke krasja på 70-døgn! [ Denne Melding var redigert av: znapper på 2002-04-07 03:35 ] Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 7. april 2002 Forfatter Del Skrevet 7. april 2002 Har lastet ned siste versjon av SlackWare nå.. Kan denne brukes. Har fått anbefalinger fra andre plasser også om å fjerne X. Men takk for all hjelpen hittil.. Dumbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå