Gå til innhold

Hvordan markerte du 1. mai?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har også erfaring med at forsøk på effektivisering har slått ut motsatt vei. Oftest på grunn av at medarbeiderne føler de får dette tredd over hodet, og ikke minst dårlig opplæring. For å ikke nevne press.

Også kjent som fremmedgjøring.

Lenke til kommentar
1. mai var jeg en liten dritt-unge i toget i Stavanger med en STOOORT rødt flagg, slik det bør være! 1. mai er for aktivisme og for å vise arbeidernes avsky mot urettferdiget. Jeg gikk under parolen; "Proletarer i alle land, forén dere!", men tror egentlig det var en stor tabbe å ha en slik parol, ettersom 2% av norges befolkning har et forhold til ordet proletar. Menmen...
Lenke til kommentar
er det ikke akkurat det som er slagordet til det storedyret? ;)

... er det ikke akkurat det som er slagordet til kommunister verden over?

;)

Storedyret har forøvrig en litt artig vri -> "Kreatorer i det ganske land, foren eder".

:)

Linjen/slagordet er fra tittelbladet til "Det kommunistiske manifest", som ble utgitt i første opplag i London i februar 1948.

Nå spørs det helt hva du legger i ordet kommunister, ettersom det er ufattelig mange assosiasjoner og defenisjoner på et slikt ord ute å går. Men vi kan i hvertfall slå fast at denne parolen har vært brukt av Marxister siden Karl selv sine dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...