pax1 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Har satt opp trådløst nett - D-Link DL-624 trådløs ruter og DWL-G520 kort. Installasjonen gikk rimelig greit, men jeg har et par problemer. 1) Når jeg booter PC'en og logger meg på får jeg en IP-adresse, og den trådløse nettverksforbindelsen er oppe, men jeg får ikke opp noen internett-forbindelser, og ping til enhver ip-adresse får timeout. Det jeg må gjøre er å åpne D-Link AirPlus XtremeG Utility, gå inn på site survey og manuelt gjøre "connect" (har bare en profil). Da blir wireless network et øyeblikk utilgjengelig, kommer så tilbake, tilsynelatende slik det var, men nå får jeg opp forbindelser ut. 2) Når jeg først har fått internett-forbindelsen opp funker ting greit (spilling, nedlasting etc), bortsett fra DC++. Fungerte fint før, men etter at jeg satte opp det trådløse nettet funker det ikke lenger. Jeg får koblet meg på mine favoritt-hubs, men alle søk feiler, og alle nedlastingsforsøk timer ut (også forsøk på å nedlaste filelist fra noen). Noen som vet om det er noe spes du må gjøre med DC++ ved trådløst nettverk? Får for øvrig min internett-forbindelse fra CanalDigital (tidl. Telenor Avidi) kabel. Funker greit. Hvis noen kan kaste noe lys på disse problemene vil jeg være svært takknemmelig. Sikkert nybegynner-problemer, men all info tas imot med takk. Edit: For øvrig.. er det noen som har oppgradert firmware til siste versjon (2.4.2)? Stod en advarsel på D-Link sine sider at den var beregnet på det amerikanske markedet og at man måtte ta kontakt med lokal support for å sjekke støtte der.... Endret 2. mai 2004 av pax1 Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Skal vel gå ann å velge at den skal koble til automatisk? Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Ikke oppdater firmwaren med firmware fra en dot-com adresse. Det vil ødelegge routeren. Også firmware fra .com.tw er på eget ansvar, ifølge Dlink support. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Tja... jo... Men det som er rart er jo at wireless network connection har status "connected" og D-Link DWL-G520 ikonet har grønt lys.... Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Ikke oppdater firmwaren med firmware fra en dot-com adresse. Det vil ødelegge routeren. Også firmware fra .com.tw er på eget ansvar, ifølge Dlink support. Ok, takk. Noen tips ang. det andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå