Gå til innhold

Asus A7N8X Deluxe

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ett lite problem som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med.

Har lest mye om dette hovedkortet og det står at det skal nesten være umulig å få blåskjerm på det, men det er noe jeg greier helt fint. Har xp2800 barton ati 9600 128mb 2 x 512 twinmos og samsung 160gb S-ata. En kompis av meg greide på en eller annen måte å ta ut skjermkortet mens maskinen var på, begynnte å lukte litt svidd :roll:

Etterhvert begynte jeg å få blåskjerm, den sto ikke så lenge så det var vannskelig å se hva som sto, leste noe som "device driver" og "update bios" har prøvd å update biosen og formater hd. med det samme skjer før eller senere. Er det noen som vet hva som kan være "ødelagt" eller hva jeg kan gjøre for å få dette som er veldig irriterende til å slutte :ermm:

Ett til spørsmål. hvis jeg skal overklokke, hvilke verier, skal jeg forandre, og til hva ?

På forhånd takk for hjelpen :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok skjermkortet eller agp porten som har gått på en smell. Du burde kjefte opp den kompisen din litt. Ta ut skjermkortet mens maskinen er på, galskap :)

(Hvorfor er det bestandig venner av trådstartere som gjør sånne ting?? :p)

Lenke til kommentar

altså, hvor dum går det ann å bli?

ta ut skjermkortet mens maskinen er på?

du har ødelagt agp porten tenker jeg, kanskje også skjermkortet!

prøv med annet skjermkort først. er de samme problemene der da, så er hovedkortet gått til helvete! desverre!

intet annet å gjøre enn å kjøpe nytt da!

Lenke til kommentar

Alle vet at det å ta ut f.eks. skjermkort mens maskinen står på, er rimelig dumt. Han som gjorde bør bare holde seg unna datamaskiner. Det er enkelte ting man ikke gjør. Og du kan være helt sikker på at det har skjedd noe galt med maskinen. At det lukter svidd er ikke et godt tegn.

Lenke til kommentar

hehe, det var ikke meg !!!

Han skulle vise meg hvordan du flasha 9600 til 9600xt.

noe som ikke gikk så bra, tydelivis...

Går det ikke an å sende inn hk å reklamere på det? ingen som vet hva som eg egentlig har skjedd :blush:

Er det noe program man kan bruke for å sjekke slikt?

Lenke til kommentar

NEI! Dette kommer aldri til å gå på garanti. Det må du nok dekke selv.

Edit: hvis det er kameraten din som har gjort det, får du kjølhale kameraten din, da. Det er ikke så mye annet å gjøre.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Tror han kompisen din har misforstått hva som menes med flashing. Flashing er ikke det lille "lynet" du ser når du røsker ut korter, mens dataen er i gang...hehe

Jeg har selv dette HK'et og kan skrive under på at det er veldig stabilt. Ditt kort tror jeg er moden for søppelhaugen. Er kort som har fått mindre smell en det og har blitt vraket. Dersom du har mulighet til det så ville jeg ha testet med et annet skjermkort. Dersom det heller ikke funker så er det ikke mye å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...