msh Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hvordan får jeg dette lydkorte til å kjøre DTS lyd på forsterken min? Forsterkren min vil ikke skifte til DTS mode,når jeg prøver å spille DTS film. Hva kan det komme av? Det kommer lyd ut av filmen,men forsterkren er på stereo mode. Interne lydkorte kan skifte forsterkren til DTS eller Dolby D mode,men Audigy2 ZS klarer ikke det.Hva må jeg gjøre for å få det til? Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg har dessverre ikke maskinen foran meg, så jeg tar dette fra hukommelsen: Du må koble en coax-kabel fra digitalutgangen til surroundforsterkenen din (du behøver strengt tatt ikke bruke en coax, en vanlig RCA/phono kabel kan gjøre samme nytten). Deretter må du starte Audio HQ og endre innstillingene slik at lyden ikke dekodes på lydkortet (mener å huske at det står "Use external decoder" på et av valgene). Du kan også bruke Audio HQ til å sende lyd som en PCM-datastrøm i 16/24 bit, 48/96 kHz til forsterkeren via digitalutgangen. Jeg vil anbefale at du leser bruksanvisningen som fulgte med lydkortet. Der vil du nok finne en mer detaljert forklaring. Lenke til kommentar
msh Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Tusen takk skal du ha Det virker som det skal nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå