Jankee Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 TEST: LCD-duell: LG vs Viewsonic Vi fortsetter vår testing av LCD-skjermer. Denne gangen har turen kommet til et knippe skjermer fra LG og Viewsonic. Hvem kommer best ut i test? Les artikkelen her Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Er det ikke et minus at noen av skjermene ikke har DVI? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 LCD-testpanelet her på Hardware.no har gått en ny runde i ringen med med LCD-skjermer. Ellers ein kjempebra test. Trur eg kjøper meg ein 19" LG til sommaren. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Det er bra at hw.no har begynnt med mange tester av LCD tester. Keep up the good work Lenke til kommentar
insider Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Nokk en kjempebra test av HW.no ! får mer å mer lyst på en lcd skjerm Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Er det ikke et minus at noen av skjermene ikke har DVI? Jo, det er det. No blir det påpeikt im teksten også, me det er ikkje satt inn på minus sida. Dei to skjermene det gjelder er heller ikkje i stand til å kunkurere med dei beste skjermane i 17" klassen heller. Og testgruppa som heilheit er ikkje altfor glad i skjermer med berre vga inngang. Der er det forsatt berre lg 19" (1910s) som er untaket. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Gratulerer jankee. Fin fin test dette her Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) LCD-testpanelet her på Hardware.no har gått en ny runde i ringen med med LCD-skjermer. Ellers ein kjempebra test. Trur eg kjøper meg ein 19" LG til sommaren. takk for at du gjorde meg oppmerksom på den lille tabben der. Den er retta no. mvh JanEirik Endret 2. mai 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 LG sin 19" 1910B gir et svært bra inntrykk. I forhold til de andre skjermene som den kan sammenliknes med (Samsung 193T og BenQ FP991), er det en strek kandidat. Måtte bare Fin test! Lenke til kommentar
ponke Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Menyen til LG er samme som på 17"- og 19"-modellene, så vi gjentar så mye om den, annet enn å si at den er ganske funksjonell og enkel i bruk. "LightView"-funksjonen ligger også i denne skjermen. Denne funksjonen er mer detaljert beskrevet i omtalen av 1910B. Bare noe jeg la merke til kjapt som ikke virket til å stemme helt Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Meget bra LCD test Jankee. Som vanlig Lenke til kommentar
Tai`daishar Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg la merke til at LG1910B skjermen står oppført med TA/VA panel . Stemmer dette? Ifølge et dansk forum(husker ikke adressen) så kom de nye modellene av 1910B med s-ips, noen som har hørt noe om dette? Er det noen som vet de som selges av printerrefill leveres med S-ips? Jeg vet at skjermene fra printerrefill kommer rett fra fabrikken, men noe mer vet jeg ikke. takker for svar Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg la merke til at LG1910B skjermen står oppført med TA/VA panel . Stemmer dette? Ifølge et dansk forum(husker ikke adressen) så kom de nye modellene av 1910B med s-ips, noen som har hørt noe om dette? Er det noen som vet de som selges av printerrefill leveres med S-ips? unnskyld, men hva er S-ips? Lenke til kommentar
Tai`daishar Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 S-IPS er en type panel, vanligvis brukt i dyre skjermer fra f.eks EIZO, hvis jeg har forstått det riktig! Se ellers denne geniale guiden fra LCD guru oivind_dahle: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=172274 Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 takk for det. Sitat: "LG-Philips just announced their new panels with S-IPS technology, mainly for LCD TV use." Virker usannsynlig at de skulle implementere ny teknologi i eksisterende modeller da. Lenke til kommentar
Tai`daishar Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Ja, jeg er enig i det. Men hadde jeg bare funnet tilbake til den posten jeg leste... Sånn som jeg forsto det så var det skjermene merket med TCO-03 hadde S-IPS panel, mens TCO-99 hadde MVA panel. Så hvis du ser på komplett sine sider så står det at den har TCO-99 OG TCO-03 Jaja, får se når jeg får skjermen. Er det forresten noe som vet hvordan du kan se hva slags panel skjermen din har? Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Jaja, får se når jeg får skjermen. du har også bestilt fra printerrefil? Lenke til kommentar
se# Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Rutemønster ved dvi på begge 20"? Sikker på at det ikke er noe galt med skjermkort eller kabel? Lenke til kommentar
Tai`daishar Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg har bestilt fra printerrefill ja. Men på LGnordic sine sider så står det TCO-03 sertifisering.... Hva stemmer egentlig her? Lenke til kommentar
Tai`daishar Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Nå har jeg surfet litt rundt på lgnordic sine sider, der fant jeg denne: http://www.lgenordic.com/cgi-bin/ia/nph-IA...ing_edition.pdf Der står det på side 18: Wide Viewing Angle: H: 176°, V: 176° (S-IPS Technology) (By adopting S-IPS technology, FLATRON LCD L1910B enables a rich actual picture performance including the world's widest viewing angle, high and stable contrast ratio, as well as faster response time) Dette betyr at de nye skjermene som kommer fra printerrefill(De kommer rett fra fabrikken) har S-IPS paneler .. håper jeg EDIT: gjorde linken enklere å se Endret 2. mai 2004 av Tai`daishar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå