E1rik Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Heisann Lurer egentlig ¨på hva som er BEST av vannkjølingskomponenter?!? Jeg trenger alt. Hva er best? Jeg orker ikke noe waterchill ellerno... Lenke til kommentar
leafblade Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Med bare CPU: CPU: Danger den Maze RBX Radiator: HW-labs Black Ice Extreme2 Pumpe: Hydor L30II Tank: NC bay reservoir dual Slanger: Clearflex + slangeklemmer Ca 3500 kr Med GPU: Danger Den maze 4 +695 kr Med NB: Danger den Z-chip +425 kr Alt dette finner du på Netconnection. Endret 5. mai 2004 av sadogoat Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Bäst med avseende på vad? Vilka komponenter skall kylas? Pris, kylförmåga, ljudnivå, vikt, volym, monteringsvänlighet, driftsäkerhet, ...? De komponenter som var för sej är bäst behöver heller inte alltid vara det bästa valet för ett i övrigt givet system. /Olle Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Den BIX gold ed. er utrolig lite gevinst full i forhold til pris. Kjøp en vanlig dualBIX, ev. AC sin store radiator somde selger på Microplex.no. Plass til 12stk 120*120mm eller noe Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Det beste av det beste er STOOOR radiator. Da har du et godt utgangspunkt og kan drite i om en vannblokk yter 1 grad bedre enn en annen. Da kjøper du det billigste av vannblokker og de yter mer enn godt nok. Er du heldig finner du en slik radiator en hos en bilskroter, eller via bekjente i en bedrift som har tilsvarende radiatorer. Fant en slik i skrothaugen der jeg jobber. Det er ikke så viktig med en pumpe med stor løftehøyde når du kjører med lukket system. Lykke til. Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Det er ikke så viktig med en pumpe med stor løftehøyde når du kjører med lukket system. "Lyfthöjd" är ett dumt uttryck. Vad det handlar om är förmågan att generera ett vattentryck. Alla komponenter i systemet (utom pumpen) bromsar vattnet, vilket leder till ett tryckfall och minskat flöde. Ett antal tester visar att det är vattnets hastighet snarare än flödesstorleken genom kylblocken som avgör hur effektiv kylningen är. För att få högre hastighet använder man flera små kanaler ("impingement") i stället för en stor, vilket samtidigt bromsar flödet kraftigt. Slutsatsen är i alla fall att det faktiskt är bättre att välja en pump med stor "lyfthöjd" än en med stort maxflöde, eftersom den starkare pumpen orkar generera det största nettoflödet. /Olle Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Min erfaring er at slangene fra Clas Ohlson er best. de er veldig myke og lette å jobbe med. koster lite. og 3/8" slangene kan tres over 1/2" nippler hvis du varmer de opp med varmt vann. de tåler også veldig krappe bøyer uten å knekke. Jeg ville heller kjøpt Einheim 1250 som pumpe. einheim pumpene er veldig stille og har god kvalitet (av de beste?). hvis pengger ikke er noe hinder kan du kjøpe Aquadrive fra AC. og denne strømforsyningen Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Det beste av det beste er STOOOR radiator. Da har du et godt utgangspunkt og kan drite i om en vannblokk yter 1 grad bedre enn en annen. Da kjøper du det billigste av vannblokker og de yter mer enn godt nok. kremt... det kan fort være ti grader forskjell mellom den beste og den dårligste blokka (uansett hvor stor radiatoren er) Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Pumpe: Hydor L30II Som Acid Burn sier, så er vel en Einheim 1250 pumpe et bedre valg. EDIT: Fikset defekt link. Endret 5. mai 2004 av Zaeira Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Eheim 1060 er enda kraftigre... bare spørs om det er gevinstfullt å ha så sterk pumpe... Lenke til kommentar
leafblade Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Pumpe: Hydor L30II Som Acid Burn sier, så er vel en Einheim 1250 pumpe et bedre valg. Hydor L30II pumper like mye og er billigere, ingen ting å klage på kvaliteten på hydor. Jeg ville ha valgt hydor!. Eheim 1250 BTW Endret 5. mai 2004 av sadogoat Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 tviler på at l30 klarer å pumpe like mye som 1250 med litt motstand Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 hvilken pumpe får være hans valg... jeg har værken hørt noe dumt om einheim eller hydor. men folk sier at det er bedre kvalitet på einheim produktene. men dette kan selvfølgelig ha vært noen som har vært uheldig med sin pumpe som har sakt. Jeg er personlig veldig fornøyd med min einheim men du (starter av tråden); hvis du vil ha det beste innen vannkjøling må du jo velge kjøleblokker med peltier til CPU og GPU! OG du må ha Vannkjøling til RAMen på skjermkortet... Er du mann til å klokke og vil være sikker på å ha et stabilt system så kan du jo bruke termisk lim til å lime fast en vannblokk til southbridgen din også!!! Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 tviler på at l30 klarer å pumpe like mye som 1250 med litt motstand Hydor l30 og Eheim 1250 har samme karakteristikk l30: 1200l/t og 1,95m 1250: 1200l/t og 2,00m For meir info, sjekk ut den sida som eg alltid linkar til. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Men er ganske sikker på at Eheim pumpen er av betydelig bedre kvalitet. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Har en kompis som har den Hydor pumpa.. bortsett fra at den lekker litt, og at den bråker er det ikke noe galt med den. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Den beste radiatoren, i forhold til størrelsen sin, er og blir ProCore(gleder meg til det kommer noe bedre hvertfall). Selvfølgelig, enorme bilradiatorer vil nok slå det meste, men hvis man snakker om hva man kan få kjøpt i fra en butikk... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Men er ganske sikker på at Eheim pumpen er av betydelig bedre kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå