SupremeX Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 hehe, har ikke tenkt å si mer.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jaja.. den som tier, samtykker. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) .. og er det egentlig noen her som juhu-er seg fordi de endelig har fått bekreftet sin tro og kjærlighet til Jesus? Ja, såklart. Men seriøst. Hadde det ikke vært penger/gaver i konfirmasjonsbilde så hadde konfirmasjon vært mindre populært enn kristen-russ. Jeg er ikke konfimert, er gøy med mye penger men jeg synes det var for mye tortur å gå igjennom. Endret 4. mai 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 16000 kroner Vel, egentlig 8000 i rene kroner, men fikk en flybilett til tyrkia til 8000 også, så.. Fikk 19000+ tur til Paris jeg Btw borgelig konfirmasjon var skikkelig kult.vi fikk se blodige voldsfilmer og sånn. 90% av de jeg kjenner som konfirmerer seg kristenlig, gjør det på grunn av leiren og nesten ingen av dem er kristne.. *hurra* blodige voldsfilmer! I min tid var vi såpass oppegående at vi faktisk fikk noe ut av undervisningen, bortsett fra "blodige voldsfilmer". Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Nå ble du vel en skikkelig borger Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Jeg skal konfirmeres borgerlig på søndag.. Det blir kos! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 (endret) Jeg skal konfirmeres borgerlig på søndag.. Det blir kos! Ikke pengene som er kos ? Selve konfirmasjonen må jo være dritgøy Endret 6. mai 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
sim Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Slik jeg husker min konfirmasjon, tja 4 år siden blir det vel, så var festen veldig kjekk. Nydelig mat fra innleid kokk, gode kaker og slikt. Konfirmerte meg en lørdag, altså borgerlig. Det var første virkelige sommerdagen det året, helt nydelig vær, over 20 grader. PERFEKT konfirmasjon. Jeg husker faktisk ikke hvor mye jeg fikk ? :S Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Eg konfirmerte meg kristelig. Fulgte liksom med strømmen, dessuten så er jo penger kjekt å ha. Men mest av alt, familie presset..... Eg vet ikke om eg ville gjort det samme i dag, men viss eg hadde gjort det borgelig så hadde eg vel vært en "skam" for (ihvertfall den eldre generasjonen) av familien... btw. Fikk 10 000, var litt unde gjennomsnittet på den tiden. Hørte netopp om en som hadde fått 47 000! Syyykt! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg fikk ny PC av foreldrene mine, penger av besteforeldre osv, for å være såpass ærlig å si at jeg ikke hadde lyst å konfimere meg. Siden de andre i familien hadde fått ting da de konfimerte seg syntes de dette var rimelige. Og den tradisjonen vil jeg holde på Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg skal konfirmeres borgerlig på søndag.. Det blir kos! Ikke pengene som er kos ? Selve konfirmasjonen må jo være dritgøy Pengene er mest gøy! Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg fikk 40 000 i fjor. Det er gøy å bli konfirmert, spesielt dagen derpå. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Ok, så den generelle holdningen er "penger > Jesus"? Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 (endret) Ok, så den generelle holdningen er "penger > Jesus"? Jeg konfirmeres borgerlig.. Jeg fikk 40 000 i fjor. Det er gøy å bli konfirmert, spesielt dagen derpå. Det var mye.. Endret 7. mai 2004 av razh0r Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Ok, så den generelle holdningen er "penger > Jesus"? Jeg konfirmeres borgerlig.. Greit, for å omformulere litt: ville noen av dere konfirmert dere hvis dere ikke fikk penger for det? Kanskje en strikket sokk eller en appelsin, men ingen penger. Noen? Dere er ikke lovpålagt å konfirmere dere, hvis noen skulle tro det. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Ok, så den generelle holdningen er "penger > Jesus"? Jeg konfirmeres borgerlig.. Greit, for å omformulere litt: ville noen av dere konfirmert dere hvis dere ikke fikk penger for det? Kanskje en strikket sokk eller en appelsin, men ingen penger. Noen? Dere er ikke lovpålagt å konfirmere dere, hvis noen skulle tro det. Tror ikke det, men jeg må innrømme at jeg ikke har fått noe ut av undervisningen.. Lærer og snakker om det samme på skolen.. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Ok, så den generelle holdningen er "penger > Jesus"? Vel, jeg angrer på at jeg ikke konfirmerte meg borgerlig. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 ARGH! Jeg angrer på at jeg konfirmerte meg, men penga går tross alt til Romania Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Er det i det hele tatt noen her som hadde vilje nok til å ikke gidde å konfimere seg, eller er jeg den eneste ? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Hvorfor konfirmerer man seg egentlig borgerlig? Ordet "konfirmasjon" betyr bekreftelse på dåpen (hvor man blir guds barn), og det er det eksakt motsatte man gjør ved å "konfirmere" seg borgerlig. Konfirmasjon er ikke noe man må gjennom. Spør en hvilkensomhelst fjortis om han/hun vil konfirmere seg hvis det ikke innebærer en gjennomsnittlig månedslønn, og jeg kan garantere at et tilnærmet tresifret antall prosent vil gi blaffen i hele greien. Samme hvis denne fjortisen hadde fått valget mellom å få 10.000kr uansett om han/hun konfirmerte seg. Jeg har null tro på at det er mye annet enn pengene/gavene det gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå