Gå til innhold

Konfirmeres i dag!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er selvsagt gavene og pengene de konfirmerer seg for, ikke religionen.

Lillebroren min ble konfirmert for noen uker siden, alt han og kompisene snakka om var hva de skulle kjøpe for pengene de kom til å få fra familien.

Det er liksom så vanlig å konfirmeres i kirka at det blir et slags gruppepress på familien om å være "normale" og gjøre det alle andre gjør.

Det er mye mere sosialt for guttungen/jenta å få være sammen med klassekameratene også på konfirmantleir, undervisninga i kirka (som ingen bryr seg et døyt om anyways, men det er sosialt). De dro fra nord-norge til Oslo ei uke på konfirmanttur f.eks.

Å ta ungen ut av dette hvis ikke de andre i klassen skal konfirmeres borgerlig, vil nok føles litt leit for han/hun. Blir tvunget til å være utafor flokken.

Selv om de får de samme gavene ellers også.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
16000 kroner :thumbup: Vel, egentlig 8000 i rene kroner, men fikk en flybilett til tyrkia til 8000 også, så.. :cool:

Fikk 19000+ tur til Paris jeg :D

Btw borgelig konfirmasjon var skikkelig kult.vi fikk se blodige voldsfilmer og sånn. 90% av de jeg kjenner som konfirmerer seg kristenlig, gjør det på grunn av leiren og nesten ingen av dem er kristne..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...