Gå til innhold

Frekk startside! Hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en frekk linje og en frekk startside som kommer opp hvær gang jeg slå på pcen. Noen som vet om det er noen måte og få det vekk på? Om jeg skifter startside eller tar vekk linjen er den der når jeg åpner internett exploerer igjen...:scared:

Fins det noen programmer som kan fjærne det eller noe annen måte som ikke koster penger?

Takk for alle svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått en frekk linje og en frekk startside som kommer opp hvær gang jeg slå på pcen. Noen som vet om det er noen måte og få det vekk på? Om jeg skifter startside eller tar vekk linjen er den der når jeg åpner internett exploerer igjen...:scared:

Fins det noen programmer som kan fjærne det eller noe annen måte som ikke koster penger?

http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/CWShredder.exe

http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/HijackThis.exe

Litt forsiktighet anbefales med hijack this da den lister opp mye mer enn du skal slette, men du finner nok siden din der som MyWebSearch eller lignende som ikke er ønskelig å ha..

Tipper disse to i sammen vil løse problemet ditt..

Lenke til kommentar

http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/CWShredder.exe

http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/HijackThis.exe

Litt forsiktighet anbefales med hijack this da den lister opp mye mer enn du skal slette, men du finner nok siden din der som MyWebSearch eller lignende som ikke er ønskelig å ha..

Tipper disse to i sammen vil løse problemet ditt..

Tusen takk! :yes: Det funket!

Lenke til kommentar
huff den kom tilbake igjen etter noen sekunder :no: det er vist utrolig vanskelig og bli kvit den her :cry: Ingen som har hatt den før?

Du kan jo sjekke dette:

Åpne RegEdit (Start > Run, skriv 'regedit').

Slett følgende hvis du har det:

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\browser helper objects\{d44b5436-b3e4-4595-b0e9-106690e70a58}

HKEY_USERS\s-1-5-21-796845957-842925246-1060284298-500\software\trinityayb

Deretter kan du jo forsøke å kjøre de to overnevnte programmer igjen.

Lenke til kommentar
Så løsningen på ett annet forum, men husker ikke hvor. Du har nok en trojaner som har kapre leseren din.. Ett av forslagene var The Cleaner, er gratis i 1 mnd, tar flere trojanere enn de fleste. Ellers ville jeg ha installert Opera web browser..
Mye mye bedre! Da har du blitt kvitt symptomene men Trojaneren ligger der fortsatt..
Lenke til kommentar

Det beste du kan gjøre er og bruke gjenopprettings funksjonen..

Ga inn på tilbhør gå inn på systemverktøy klikk systemgjenopprettnig,

bruk den datoen som du tror er dagen før,winxp lager som regel en ny hver dag..

Har selv hatt det problemet mange ganger,det funker altid hos meg,garenterer at du

blir kvitt det,vist du gjør slik som jeg har forklart..

Endret av Rondo
Lenke til kommentar

jeg og har sittet i den samme klemma hvor IE var overtatt av 'onde krefter', selv om jeg kjørte siste ad-aware, spybot og andre ting og tang så dukket dritten opp igjen hver eneste gang. det var skikkelig frustrerende å ikke ha kontroll over noe som min egen startside. etter ca en uke så kom redningen iform av en autoupdate av Norton AV som umiddelbart plukket opp en trojan i systemmappen min. etter fjerning så fikk jeg tilbake kontrollen over startsiden min igjen.

så mitt tips, prøv en web antivirus løsningene som er tilgjengelig på nettet, eller installer/oppdater din AV til siste version. annbefaler å prøve det første først, da mange trojaner tar rotten på AV som er installert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...