Gå til innhold

Lengst "oppetid?"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

var rundt 4 døgn. Brukte 6 uker på å komme meg i balanse psykisk etterpå.... etter det passa jeg på å aldri gå over 2 døgn. Somregel sover jeg hver natt, gjerne fra 3-4-tiden og et par timer; litt avhengig av om jeg har rukket å gjøre crew/admin-oppgavene mine ferdig da :p

 

*av en eller annen merkelig grunn liker ikke deltagerne at jeg går å legger meg når ikke internetten er oppe ennå*

Lenke til kommentar

Fra fredags morgen kl. 0630 til sødagskveld kl. ca. 1800.

Da jeg våkna på mandagskveld så kunne jeg sikkert kommet i Guinness rekordbok for verdens mest forvirra person. :p Visste ikke om det var morgen eller kveld.. tok laang tid før jeg i det hele tatt fant ut hvilken dag det var...

Lenke til kommentar
Fra fredags morgen kl. 0630 til sødagskveld kl. ca. 1800.

Da jeg våkna på mandagskveld så kunne jeg sikkert kommet i Guinness rekordbok for verdens mest forvirra person. :p Visste ikke om det var morgen eller kveld.. tok laang tid før jeg i det hele tatt fant ut hvilken dag det var...

Hehe, var på lan i helga. Våkna opp klokka 06.50 i morres, og gikk på skolen. første timen var det prøve. Satt å så forvirra rundt meg, og lurte på hva i faen som var pointet med å kjøre prøver når det er lan i forveien.

Lenke til kommentar

Litt offtopic kanskje ..

 

Men hva er anbefalt minimum søvn kroppen trenger pr. døgn uten at kroppen forfaller?

Døgnet er rett og slett for kort til å sove, så jeg prøver å sove minst mulig :)

 

Har lest en eller annen plass (eller drømt) at kroppen bare "utnytter" 2 timer av av søvnen til å lade opp "batteriene", såkalt REM søvn.

Visst dette stemmer så virker det for meg som en stor waste å sove i 8 timer når man egentlig bare utnytter 2 av disse timene.

 

Nå er det vel sånn at kroppen trenger noen timer til å komme inn i denne dype søvnen som gjør at kroppen "lades" opp. Men da er spørsmålet; er det mulig å trene seg opp til å komme raskt inn i REM søvn, slik at man ikke trenger å kaste bort dyrbar tid på unyttig søvn som heller kunne blitt brukt til å tjene penger eller å studere?

Endret av bergetun
Lenke til kommentar

JEg tror jeg har klart ca 36 timer en god del ganger på lan, mer enn det så er jeg i ubalanse i flere dager. Samme gjelder generelt lite søvn som for eksempel på tg osv. Da var jeg ødelagt i over en uke etter. MEn 24 timer går glatt selv om en får mest ut av et lan om en sover ver natt.

Lenke til kommentar
Litt offtopic kanskje ..

 

Men hva er anbefalt minimum søvn kroppen trenger pr. døgn uten at kroppen forfaller?

Døgnet er rett og slett for kort til å sove, så jeg prøver å sove minst mulig :)

 

Har lest en eller annen plass (eller drømt) at kroppen bare "utnytter" 2 timer av av søvnen til å lade opp "batteriene", såkalt REM søvn.

Visst dette stemmer så virker det for meg som en stor waste å sove i 8 timer når man egentlig bare utnytter 2 av disse timene.

 

Nå er det vel sånn at kroppen trenger noen timer til å komme inn i denne dype søvnen som gjør at kroppen "lades" opp. Men da er spørsmålet; er det mulig å trene seg opp til å komme raskt inn i REM søvn, slik at man ikke trenger å kaste bort dyrbar tid på unyttig søvn som heller kunne blitt brukt til å tjene penger eller å  studere?

 

6 timer per døgn er anbefalt søvn. Dette er regnet av gjennomsnittet og varierer fra person til person

 

Den såkalte REM søvnen er hvor kroppen får meste hvile. Problemet er at det tar ofte 2-3 timer før kroppen går inn i slik fase. Dette avgjør derfor også hvor lenge du må sove får å bli uthvilt. Tiden det tar før man faller i REM søvn kan trenes opp.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

62 timer for meg, men det var ikke på et lan, det var midt i en skoleuke, ett veddemål blant venner :)

 

Jeg sover alltids en 3-4 timer hver natt når jeg er på lan, det er så koslig å vekke opp, gjespe, for så å sette seg ned med maskinen. Det er ikke koslig å holde seg våken, siden man ender bare opp sur og grinat :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...