dagatle Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Skal nå lage en upploadform som laster opp en fil... Selve formen og opplastinga er ikke noe stort problem. MEN jeg vil gjerne kalle på php scriptet mitt og sende med hvilken fil jeg vil uploade som en url variabel. feks: fil.php?file=c:\test.txt Er dette mulig ? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Skulle tro det I form'en setter du action til get. Deretter kan du hente filen fra url med $_GET['fil'] Lenke til kommentar
dagatle Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Trodde det jeg oxo... men jeg sliter med å få det til. Siden formen skal laste opp fil innhold må den være post så da kan J jo mekke et javascript som submitter formen men det jeg sliter med da er å sette inn adressa/stien til den fila jeg skal laste opp i form feltet. Prøv gjerne og se om du får det til Setter stor pris på om noen kan få til dette og vise meg hvordan. Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 hmm, du bruker jo bare $_FILES variablen for å få temp navn på serveren og rikteg navn på filen (det den var kallet før den blei opploada). Lenke til kommentar
dagatle Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Jepp det er jo greit men er det mulig å få til å laste opp fila med en $_GET forespørsel. Altså bare kalle på et .php script fra url i browsern hvor jeg sender med filas nåværende plassering (på klienten) og få til at denne fila lastes opp på serveren ? Dette var ikke lett å forklare... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå