Gå til innhold

Logitech Z-5300 bra lyd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisan!

 

Jeg har hatt dette anlegget siden jul og er veldig fornøyd.

Da mener jeg til pc bruk. Til spill er de veldig bra (5.1) og til film likedan så sant du ikke har en 100 kvm stor stue :)

 

Det er fult mulig å stille lyden slik at man får den bra. Ved musikk (CD) så bruker jeg WMP9 og har skrudd EQ AV for da blir lyden mest "naturlig" Man kan også stille via consollen for lyd (SB Audigy).

Bassen kan man stille via FJERNKONTROLLEN eller via Consollen (ikke via EQ) Da får man best resultat. Man har også en knapp bak på bassen for å stille 5.1, 4.1 eller 2.1 (mest bass) lyd..noe som også er genialt :cool:

Man har også en funksjon som heter "matrix" Denne gjør at i film så kommer vokalen i senterhøytaleren (mer markert) og bassen blir mer "spiss"

 

Anlegget er hva man gjør det til. Man kan drepe det fulstendig med å stille lyden feil eller man kan gidde å bruke litt tid på å justere lyden riktig ;)

(dette gjelder vel generelt for anlegg i alle prisklasser tror jeg)

 

min "test"

 

 

[edit] Glemte å si: du får veldig mye for morro pengene :)

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar
Heisan!

 

Jeg har hatt dette anlegget siden jul og er veldig fornøyd.

Da mener jeg til pc bruk. Til spill er de veldig bra (5.1) og til film likedan så sant du ikke har en 100 kvm stor stue :)

 

Det er fult mulig å stille lyden slik at man får den bra. Ved musikk (CD) så bruker jeg WMP9 og har skrudd EQ AV for da blir lyden mest "naturlig" Man kan også stille via consollen for lyd (SB Audigy).

Bassen kan man stille via FJERNKONTROLLEN eller via Consollen (ikke via EQ) Da får man best resultat. Man har også en knapp bak på bassen for å stille 5.1, 4.1 eller 2.1 (mest bass) lyd..noe som også er genialt :cool:

Man har også en funksjon som heter "matrix" Denne gjør at i film så kommer vokalen i senterhøytaleren (mer markert) og bassen blir mer "spiss"

 

Anlegget er hva man gjør det til. Man kan drepe det fulstendig med å stille lyden feil eller man kan gidde å bruke litt tid på å justere lyden riktig ;)

(dette gjelder vel generelt for anlegg i alle prisklasser tror jeg)

 

min "test"

 

 

[edit] Glemte å si: du får veldig mye for morro pengene :)

Jeg er en stor spilleentusiast så jeg bli og bruke det mest til spill. Men også en god del til musikk og film. Jeg synes det høres ut som et kjempe lydsystem. Jeg går for det. :yes:

 

Hvordan er lyden på musikk egentli?

Lenke til kommentar

Som sagt så er lyden hva du gjør den til. Bruk litt tid på å justere via consollen etc. Jeg hører på mye forskjellig (ikke tekno) som Jazz og R&B. Jeg koser meg i hverfall når jeg sitter i godstolen å surfer..hehe.

Bassen er vel på ca 100 eller 120 watt RMS...og det holder i bøtter og spann. Send meg en PM hvis du skulle trenge hjelp med instillingene :)

 

ps! hva slags lydkort har du?

Har selv SB Audigy og det låter bra.

 

[edit] Glemte å si at jeg bruker det til Quake3, MoH, CoD, UnrealII NFSP2, UT2k4 og faren er at naboene tror at det er full krig i leiligheten..hehe :laugh:

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar
Som sagt så er lyden hva du gjør den til. Bruk litt tid på å justere via consollen etc. Jeg hører på mye forskjellig (ikke tekno) som Jazz og R&B. Jeg koser meg i hverfall når jeg sitter i godstolen å surfer..hehe.

Bassen er vel på ca 100 eller 120 watt RMS...og det holder i bøtter og spann. Send meg en PM hvis du skulle trenge hjelp med instillingene :)

 

ps! hva slags lydkort har du?

Har selv SB Audigy og det låter bra.

 

[edit] Glemte å si at jeg bruker det til Quake3, MoH, CoD, UnrealII NFSP2, UT2k4 og faren er at naboene tror at det er full krig i leiligheten..hehe :laugh:

Jeg har et soundblaster live 5.1 :blush: kommer ikke akurat opp på siden av ditt :(

 

Men det duger for min bruk :yes: Jeg har brukt 4.1 på det og noen andre små anlegger fra creative.. men denne gangen blir det logitech. Jeg har mye annet fra dem og jeg synes de er proffe til og lage ting! Logitech = kvalitet :yes:

 

Men det blir hefti med 5.1 på far cry og call og duty osv... :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg ble veldig fornøyd med høytaler sette... Vis du bare bruker litt tid på innstillinger og sun fornuft hvor i rommet du vil sette suben, så får du vikelig herlig lyd på det meste! Hoho du hikk heftig lyd på COD! :yes: Dette var noe annet en det gamle sterioanlegget mitt :thumbup:

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

hehe :D

 

Flott å se at du ble fornøyd.

Hvis man gidder å bruke litt tid så blir resultatet bra...noe du også fant ut :thumbup:

 

 

Håper ikke gleden blir kortvarig med sinte naboer...hehe

 

Jeg bor i fjerde etasje og han i første har klagd over at "noen" spiller med kraftig bass. (har ikke sagt det er meg..hehe)

Lenke til kommentar
hehe :D

 

Flott å se at du ble fornøyd.

Hvis man gidder å bruke litt tid så blir resultatet bra...noe du også fant ut :thumbup:

 

 

Håper ikke gleden blir kortvarig med sinte naboer...hehe

 

Jeg bor i fjerde etasje og han i første har klagd over at "noen" spiller med kraftig bass. (har ikke sagt det er meg..hehe)

Hehe :D

 

Jeg bor på lande så her skal e nok spell høkt før naboen kommer og klaga :laugh:

 

Men skal vell gjør mitt beste før at d skal skje.. i alle fall fløta no vell føreldran minna i garasjen :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...