Gå til innhold

Nytt digitalt stillbildekamera

Anbefalte innlegg

Jeg har litt penger etter bursdag, og har lenge hatt lyst på et GODT digitalt kamera.

Noe man spesielt merker på klasseturer og i webdesign når man kanskje vi ha et bilde av et eller annet.

Det jeg er ute etter er et kamera med grei oppløsning, men mye minne er også viktig. God bildekvalitet er et must, åpenbart :)

Har ca. 2000,- til rådighet men om noen mener jeg kan få noe bedre for noen ekstra lapper, så shoot, jeg kan tross alt spare :)

Takker for all hjelp :)

PS, link gjerne til kamera :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har litt penger etter bursdag, og har lenge hatt lyst på et GODT digitalt kamera.

Noe man spesielt merker på klasseturer og i webdesign når man kanskje vi ha et bilde av et eller annet.

Det jeg er ute etter er et kamera med grei oppløsning, men mye minne er også viktig. God bildekvalitet er et must, åpenbart :)

Har ca. 2000,- til rådighet men om noen mener jeg kan få noe bedre for noen ekstra lapper, så shoot, jeg kan tross alt spare :)

Takker for all hjelp :)

PS, link gjerne til kamera :)

Jeg kjøpte nettopp et Kodak CX6330 til 1632 kroner som bursdagspresang, og det ser absolutt ut som at Kodak er de som for tiden gir mest for pengene. De har flere modeller i den prisklassen du her skisserer. En god måte å velge kamera på er å bla igjennom amatørbilder:

http://www.pbase.com/cameras/

Kodak:

http://www.pbase.com/cameras/kodak

Husk å sette av nok penger til et STORT minnekort.

Endret av DigiCamFan
Lenke til kommentar
Hei,

Jeg anbefaler Nikon Coolpix 2200. Har den selv og er kjempe fornøyd. Koster drøye 2000 kr med lader.

Har lagt ut bilder i en eldre post : HER<---

Koster da 100 kr mer for coolpix 3200 enn 2200, så da ville jeg helt klart ha valgt coolpix 3200 framfor 2200.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Nemlig! Til 2000 kr får du IKKE med lader. For å få med lader, må man kjøpe "Premium pack" som koster opp mot 2600 kr eller mer.

EDIT: Regner med at prisen på ca 2100 kr fant du hos ITbutikken. Denne inneholder ikke lader. Eller mente du andre butikker som selger Nikon 3200 til 2100 kr? Sorry, for at jeg kanskje sporer litt av i forhold til topic :(

Endret av ridgea
Lenke til kommentar

Hva med å fjerne bildet og bare ligge ut en link?

Tenkte hovedsakelig på IT-Butikken. At det ikke følger med lader gjør ikke så mye da jeg allerede har lader og batteri, så for min del blir det unødvendig å betale 600 kr mer for å få med lader. En lader med 8 batteri koster ikke mer enn 300 kr, så tjener uansett på å kjøpe det uten lader.

Edit:

Ser forresten at versjonen til 2700 som selges på komplett ikke har med lader den heller.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nemlig! Til 2000 kr får du IKKE med lader. For å få med lader, må man kjøpe "Premium pack" som koster opp mot 2600 kr eller mer.

EDIT: Regner med at prisen på ca 2100 kr fant du hos ITbutikken. Denne inneholder ikke lader. Eller mente du andre butikker som selger Nikon 3200 til 2100 kr? Sorry, for at jeg kanskje sporer litt av i forhold til topic :(

Vil bare bekrefte at den versjonen av kameraet som itbutikken selger til 2100 følger der med lader og oppladbare batterier, så jeg ville nok betalt 100 kr mer for å få 3200 modellen framfor 2200 utgaven.

Bestillte selv fra itbutikken, og var ikke noe problem der. Varen kom et par dager etter at jeg bestillte, og prisen er en god del lavere enn hos andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...