Anders81 Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Siden er bare tull egentlig, innholdet og bildene er det viktigste her. Allikevel trenger det hele en innpakkning. Jeg vet ikke om siden er for "bar" eller hva, meningen er mest at det ikke skal se veldig seriøst eller stilrent ut (derfor ikke like mye rette linjer som jeg pleier). den er 70% ferdig. hele "Hvorfor like krekar" og "Gode venner" er ferdig, "Bokutgivleser" er 80% ferdig (ikke startteksten eller den første boken). Ikke så mye som prøv å valider den, orket ikke lage noen egen stylesheet, så W3c vil vel klikke helt på den Krekars Fanside Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Legg litt padding på bildene av bøkene han har utgitt. Er ikke tøft når det klines helt opp i topp og bunn. Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 1. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2004 woo, gå opera/mozilla whatever.. Kjørte padding på selve table rutene istedet.. virker fint i IE Krever vel ikke akkurat lang tid å fixe da, så det skal jeg nok greie Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 <style type="text/css"> IMG { padding: 5px; } </style> Lim dette inn innimellom <head> og </head>, så er alt greit. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Fjern border på bildene. Nå ser de ut som de er innrammet... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Du kan forresten også legge litt padding på <font>-taggene. Teksten smuskes opp i kantene. Vil også anbefale deg å begynne å bruke <div>- og CSS-basert layout. Det er mye lettere å fikse på slikt når man først gjør slike ting skikkelig. http://www.w3schools.com Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Han kommer til å saksøke deg Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Haha, kan ikke egentlig klage på noe der nei! Bare lurte på noe... hvordan har du bygget opp siden? Tables? (Dette er bare noe jeg lurer på for min egen del) Hvis det ikke er det kan du forklare meg hva du har gjort og hvordan man gjør det? Synes sidene var godt bygget opp, på en måte Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...01+Transitional <-- Er egentlig ikke så mye som skal til. Få på litt padding på teksten, så blir det greitt dette Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Denne siden er ment humoristisk og bør ikke taes alvorlig, føler du deg allikevel hengt ut ta kontakt så vil materialet fjernes øyeblikkelig. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 hehe, genial side håper du lagde siden anonym Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Denne siden er ment humoristisk og bør ikke taes alvorlig, føler du deg allikevel hengt ut ta kontakt så vil materialet fjernes øyeblikkelig. Greit for Brynjar å vite at han slipper å saksøke meg.. selv om det kanskje hadde vært god PR? Men, tilbake til kode, jeg aner ikke hva "ALT" er for en atttribut, har lett etter en forklaring, men har ikke funnet noe.. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hvordan bygget du opp siden? <div>? tables? Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 tables Jeg vet at <div> er bedre, men jeg er ganske opptatt med skole og sånn nå, så jeg får vente til sommerferien med å lære meg det. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 <style type="text/css"> IMG { padding: 5px; } </style> Lim dette inn innimellom <head> og </head>, så er alt greit. Heller margin enn padding Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) og legg inn border:0px; også... <style type="text/css"> IMG { margin: 5px; border:0px; } </style> Endret 2. mai 2004 av NMI on XTC Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Har en tendens til å forveksle margin og padding... NMI on XTC: Han har allerede spesifisert border="1" i HTML'en. Vil CSS'en overstyre dette? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 og legg inn border:0px; også... <style type="text/css"> IMG { margin: 5px; border:0px; } </style> tenk om han vil ha en svart strek rundt bilda sine da vettu! img { margin: 5px; border: 1px solid black; } For eksempel.... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Det ser ikke pent ut, men for all del, gjør hva du vil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå