Npvk_X Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Har to maskiner kobblet sammen mot en router. Begge maskinene fungerer fint ut mot internett. Problemet er med det lokale netverket, begge maskinene er i samme arbeids gruppe og de finner hverandre. Pc1 har kommer inn til delte mapper på Pc2 men Pc2 kommer ikke inn på pc1 får en feilmeldin som sier jeg må kontakte system administrator å sjekke om jeg har tilgang. Begge pc`ne kjører winXP. Tipper det bare er noen enkle instillinger som er feil men jeg har ingen anelse om hvor eller hva! Hjelp mottas med takk mvh npvk_x En kjapp reinstalasjon av winxp fixa problemet, hva det enn var!?! Endret 2. mai 2004 av Npvk_X Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Har du dela mappe på begge pc ane .? Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hm. Har du satt opp brannmur på den ene pc'en. Sist jeg fikk den meldingen hadde jeg nettopp installert brannmuren og glemt å sette opp en regel for de andre pc'ene. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 (endret) Kjør den innebygde nettverks"wizarden" i XP, da finner XP selv ut av det. PC-er i workgroup... *grøss* EDIT: Husk å kjør wizarden på begge PC-ene Endret 2. mai 2004 av Spirograf Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 heisan, har prøvd nettverks wizarden, uten at ting ble noe bedre. Har hatt brannmur på den ene men den er deaktivert og fjernet. Ja det er delte mapper på begge maskinene. Lenke til kommentar
insider Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Har du husket på å tatt på at marskinene motar ip automatisk og at ingen av dem har manuell ip Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 jeg har ikke tukklet noe med ipèr men netverket fungerer jo bortset fra det lille tilgangs problemet fra pc2 til pc1.. Finnes det noe sted der jeg kan bestemme tilgangsrettigheter for lokalnetverket i windows? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå