Gå til innhold

98 og 2000 dualboot???

eb98

Anbefalte innlegg

Når jeg har installert w98SE (norsk) og skal til å installere w2000(engelsk) så det blir dualboot. Etter at w2000 har kopiert noen filer og så starter i dos kommer det etter hvert en melding som det står noe sånt som at "the disk is corrupted" og installasjoen kan ikke forsette. Hva kommer dette av, det har jo virket hos andre jeg vet har prøvd det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

On 2002-04-06 10:56, eb98 skrev:

Når jeg har installert w98SE (norsk) og skal til å installere w2000(engelsk) så det blir dualboot. Etter at w2000 har kopiert noen filer og så starter i dos kommer det etter hvert en melding som det står noe sånt som at "the disk is corrupted" og installasjoen kan ikke forsette. Hva kommer dette av, det har jo virket hos andre jeg vet har prøvd det.

Har du bare C:/.Du må innstalere win2000 D:/
Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 11:09, tunefish skrev:

Nei, d må du da vel for søren ikke!

Jeg installerte win2k da jeg hadde win98, og fikk dual-boot på samme partisjonen. (har forøvrig bare en partisjon oxo)

Så slike uttalelser er ganske bortkasta!

ja det ser man et eksempel på det jeg prøver å få til men det går jo **** ikke, er det bare jeg som får meldinge "the disk is corrupted" skullle så gjerne dualbootet.

Lenke til kommentar

er det ingen som har vært borti noe lingnende?? går det an å bruke partition magic 7, og bruke den til å installere windows98, nå har jeg XP, men går det ann å bruke pm7 til å installere 98 etter XP?

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du ha dual-boot på samme partisjon?

det blir jo bare rot av det.

begge windows installasjonene benytter seg av noen felles mapper, fex program files/programfiler.

kjør scandisk med overflate testing. se om ikke den finner noe problemer.

se om det hjelper å kopiere over win2k cd'en i en egen katalog, og installer derfra.

hakk av for at du vil velge partisjon under installasjon

leave current file system alone (make no changes)

er jo seff ditt valg under installasjonen av win2k.

kanskje disken er korruptert? win98 har en større toleranse for slikt enn win2k.

jaja, lykke til

Lenke til kommentar

Det er mange forskjellige svar her nå men jeg lurer fortsatt på hvorfor jeg får meldingen "the disk is corrupted" når jeg vet at det skal gå å installere 98 og deretter w2k for å få dualboot, Har også PM7, men har hatt ****** masse problemer med den, noen som vet åssen en bruker den uten at den ødelegger det eksisterende OS´et og alt annet

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 11:37, msh skrev:

Du må kopier på to forskjellige partisjoner.

:::hvorfor det, det skulle jo ikke være nødvendig::: men uansett hvordan gjør man det, skjønner ikke helt hva du mener, skal jeg kopiere hele CD-en på en annen partisjon og så starte w2k installasjonen derfra, eller mener du at jeg skal installere w2k på en annen partisjon

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-06 11:40, eb98 skrev:

Quote:

On 2002-04-06 11:37, msh skrev:

Du må kopier på to forskjellige partisjoner.

:::hvorfor det, det skulle jo ikke være nødvendig::: men uansett hvordan gjør man det, skjønner ikke helt hva du mener, skal jeg kopiere hele CD-en på en annen partisjon og så starte w2k installasjonen derfra, eller mener du at jeg skal installere w2k på en annen partisjon

Har du lest denne,der får du svar på d du spørr om

http://www.dinside.no/page/artf/16764.shtml?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...