janfredrik Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Hva må man gjøre for å få internett på to pcer? En guide eller no? Takk for svar Lenke til kommentar
insider Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Tror det er en del slikt topics rundt om her på forumet, Bruk SØK ! men du kan bruke en rooter - plug and play .. finner dem på www.komplett.no eller dele internett connection på den pcen som har internettog bruke en switch til å fordele den videre med.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 rooter Eller router som vi vanlige dødelige kaller det. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Internett <-> Ruter <-> Switch <-> PCer Noe sånt Lenke til kommentar
magh Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 (endret) Ofte er det enkleste å kjøpe en router. Endret 1. mai 2004 av magh Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 janfredrik; Du må fortelle oss hvilken type internett du har. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg har Online ADSL, et Alcatel Speed Youch Home ISDN boks, står det på under siden... Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Ingen andre svar? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Ingen andre svar? http://www.hardware.no/guider/dele_internett/index.html Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 3. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2004 Takk.. Men jeg har nå en pc og en adsl boks fra telenor. Snart får jeg en til pc og jeg skal ha adsl på begge pcene... Da trenger jeg vel en til boks, eller hva.. Nei... Dette sjønner jeg ikke! :| Lenke til kommentar
Howiey Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Når vi fikk adsl fra telenor og fikk modemet i boksen var det kun 1 av 4 utak på modemet som var åpne og klar for bruk. Resten var koblet ut. Da måtte jeg kjøpe en ekstra router får å gå resten av pc'ene på nett. Men det er lenge siden og jeg tror det er forandret nå, men det er det vel nok av folk her på forumet som vet noe om. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 4. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2004 Får håpe det, ja! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 (endret) Takk..Men jeg har nå en pc og en adsl boks fra telenor. Snart får jeg en til pc og jeg skal ha adsl på begge pcene... Da trenger jeg vel en til boks, eller hva.. Nei... Dette sjønner jeg ikke! :| Les guiden, så skjønner du. Du trenger ikke en ADSL-boks til, men en annen måte å dele nettet på. Det enkleste er at du kjøper deg en router, de er relativt billige nå, kanskje rundt 5-600,- kroner, og deler internet-tilkoblingen din via den. Enkelt, og greitt. Denne fra 3Com gjør jobben, og øker sikkerheten for deg. Det som er viktig når du har Telenor, er at routeren støttet PPPoE. Endret 4. mai 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå