Gå til innhold

Trenger program for å kjøre DOS-spill i Win2k!

Anbefalte innlegg

Jeg trenger programmer som kan kjøre DOS-spill i Win2k, i dette tilfellet Settlers2 GoldEdition... Jeg trenger da at det er så bra at jeg kan (helst) bruke mitt CMI 8378-onboard-lydkort... Det skal ha SB Pro-emulasjon... Og vil også at USB-musa mi (Logitech MouseMan Dual) skal funke... Vet noen om DOS-emulasjon-or-whatever-programmer som kan hjelpe meg...? Er nokså grønn på disse DOS-i-Win2k-greiene... (Holdt endel på med DOS før jeg fikk noe brukbart Win-OS... Sånn to-tre år.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva forventer du? NT-baserte OS er dessverre ikke laget med tanke på DOS-spill i tankene. Likte litt den lydemuleringa, men det blir ellers aldri noen bra "respons" i DOS-spill. Kjørte et gammel Tetris-spill i VMware en periode, men den lyddriveren løser kanskje det problemet :smile:

Lenke til kommentar

Med moderne hardware får du neppe spilt særlig mange av de gamle spilla dine, sb live får du ikke lyd på i dos, raske cpuer klikker med mye gamle spill pga timer problemer, moderne grafikk kort kjører emulert mode13 istedenfor ekte osvosv...

Det beste du kan gjøre er å kjøpe deg en gammel pentium, helst 133 med 32mb ram, et gus max 1mb kort og et sb16 lydkort, du trenger også dos 6.22 og riktige config.sys og autoexec.bat filer, med forskjellige meny valg for cleanboot,xms boot,ems boot osvosv:) Ha gjerne heller en pentium200 og en 486dx2 66 da er du sikker på at du har en pc som alt funker på:) Lykke til:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...