ob1 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Takker for svar. Jeg mente ikke at det skulle erstatte brannmurer og anti-virus, men ville (i teorien) viruset kunne spredt seg selv om alle maskinene hadde vært på Windows Update og patchet Windows? Det jeg prøver å si er at siden patchen kom 12.april og viruset fikk utbruddet sitt ca 30.april så må det enten være noe "feil" med patchen, eller så er det skremmende få som besøker Windows Update ofte nok eller bruker Automatic Update. Er jeg inne på noe eller er det logikken min som feiler? Jeg har tross alt (bank i bordet) ikke hatt virus til nå, men jeg er ofte på win.update og har bannmur og anti-virus. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hvis du sitter bak NAT er du safe.. Dvs, de fleste bedriftsnettverk er høvelig sikker, untatt if da Det burde ikke spre seg om alle har kjørt alle oppdateringer, vi har ikke fått noe her merkelig nok. MEN som vi alle vet kan oppdateringene være mangelfull / feil selv fra microsoft. Tror ikke alle er like flink til å bruke windows update, her er en del maskiner tilknyttet MS SUS, så de får oppdateringene løpende. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Fikk nettopp et tilfelle av sasser på VGS her jeg sitter nå. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Dette koker ned til en problemstilling jeg synes det kan bli en god diskusjon av. Hvis vi for diskusjonen's skyld sier at en del av problemet er at brukere ikke er på Windows Update ofte nok. Hva kan vi som andre brukere og hva kan Microsoft gjøre for å forbedre den situasjonen? Noen tanker? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hva kan vi som andre brukere og hva kan Microsoft gjøre for å forbedre den situasjonen? Informere ? Tvinge gjennom at alle SKAL kjøre windows update daglig... ? Slik jeg ser det er det neppe så mye mer å gjøre med de vanlige (private) brukerne, er man i en bedrift, har man selvfølgelig sentral styring med oppdateringer (Untatt IF - hehe) Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 jeg fjernet den med avg antivirus program scan til meldingen kommer opp så trykker du avbryt scan ,så sletter den viruset om det er funnet til da (på den tiden du kunne søke før meldingen kom opp) Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hehehe, Stakkars IF! Jeg føler litt for min egen del at det ikke hjelper å bare informere for det skjer jo på TV, radio og i aviser hver eneste gang det er et virus som bryter ut. Det virker nesten som om folk ikke reagerer på det. Med SP2 til XP så blir jo automatic updates nesten tvunget på brukerene, men de vil fremdeles kunne deaktivere det. Tvang vil neppe bli spesielt populert heller, men jeg lurer på om det rett og slett blir et nødvendig onde? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 nødvendig onde? Såfremt ikke microsoft klarer å lage ett "feilfritt" os.... Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Dream on. Noen andre som mener noe om dette??? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hva med å opprette en egen tråd til det ? Lenke til kommentar
Ohagi Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Her har dere en fin link til et virusprogram som scanner etter flere ormer. Siden det bare er snakk om et blster virus her og en verjson der scan med stinger. Her er link enjoy http://vil.nai.com/vil/stinger/ så downloader en exe fila dobbelt klikker så er en i gang Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Hvis man fjerner det, tetter windows update det da? Haster veldig MYE med svar thx Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Med SP2 til XP så blir jo automatic updates nesten tvunget på brukerene, men de vil fremdeles kunne deaktivere det. Tvang vil neppe bli spesielt populert heller, men jeg lurer på om det rett og slett blir et nødvendig onde? SP2 er da MS sitt store skritt for mer sikkerhet i XP. Mange nye virus vil ikke kunne påvirket XP etter denne oppdateringen. Dessverre påvirket dette også noen programmer. Vi får håpe MS fikser dette så godt de kan. Tvungen oppdatering blir kanskje litt vrient. Det er ikke alle som har en god tilkobling og lar være å oppdatere. Jeg liker den nye tenkegangen til MS at oppdateringene blir installert når du slår av PC'en dersom du ikke har gjort det selv. Det nye sikkerhetsenteret er også en riktig vei. Jeg mener heller informasjon er måten å få kunder til å oppdatere. Synes MS skulle sendt en oppdatering cd til kundene ved hver SP lansering iallefall. Og sende informasjonsbrev til kundene angående hvor viktig det er med et oppdatert OS. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg mener heller informasjon er måten å få kunder til å oppdatere. Synes MS skulle sendt en oppdatering cd til kundene ved hver SP lansering iallefall. Og sende informasjonsbrev til kundene angående hvor viktig det er med et oppdatert OS. Meget god tanke men Microsoft har vel ingen oversikt over "kundene" sine eller? De selger jo bare til forhandlere som igjen selger det videre. Vi får jo kjøpt maskiner med pre-installert xp, den kan kjøpes på alt av web-sjoper og elektro/data forretninger. For ikke å snakke om alle tjuvkopiene som sirkulerer.... Men du har kanskje et godt poeng med å få sendt ut noe til flest mulig slik at det kanskje blir flere oppdaterte systemer der ute. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Jeg mener heller informasjon er måten å få kunder til å oppdatere. Synes MS skulle sendt en oppdatering cd til kundene ved hver SP lansering iallefall. Og sende informasjonsbrev til kundene angående hvor viktig det er med et oppdatert OS. Meget god tanke men Microsoft har vel ingen oversikt over "kundene" sine eller? De selger jo bare til forhandlere som igjen selger det videre. Vi får jo kjøpt maskiner med pre-installert xp, den kan kjøpes på alt av web-sjoper og elektro/data forretninger. For ikke å snakke om alle tjuvkopiene som sirkulerer.... Men du har kanskje et godt poeng med å få sendt ut noe til flest mulig slik at det kanskje blir flere oppdaterte systemer der ute. Ja det er litt vanskelig å holde oversikt på alle kundene for MS sin side. Men jeg tenkte mer på litt større bedrifter enn enkelt kunder, de har jo diverse avtaler med MS. Det er jo de som er mest utsatt. SP2 kommer til å holde kunden mer oppdatert enn før, iallefall enkelt kundene. Tror det vil være litt værre for bedrifter å oppdatere alle maskinene med SP2, det kommer vel ikke enkelt oppdateringer som har de samme store endringene som SP2 har. SP2 er jo egentlig en ganske viktig oppdatering, noe som enhver SP er, selv om jeg mener SP2 er den viktigste på svært lenge... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå