Gå til innhold

Ny "gamer" pc til ca. 15000. Hvordan ser dette ut?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en "high end" spill-pc for ca 15000, om etpar ukers tid. Har knotet sammen noen komponenter fra Netshop. Hvordan ser dette oppsettet ut?. "Harmonerer" disse komponentene sammen, eller er det ting som kan endres/forbedres?. Takknemlig for tilbakemeldinger. Trenger ikke skjerm, høyttalere, mus og tastatur.

Kabinett: Chieftec BX

Hovedkort: Asus K8V DELUXE, Socket 754 ATX, HT, S-ATA, GbLAN

CPU: AMD Athlon 64 3400+ BOXED Socket 754 1024KB cache

Minne: Kingston HyperX 1024 MB 400 MHz DDR PC3200

Harddisk: Seagate 160GB S-ATA 7200 RPM Barracuda 7200.7 8MB cache

Skjermkort: Hightech Excalibur Radeon 9800 Pro IceQ 128 MB AGP

Floppydisk: Sony Floppy 3.5" 1.44MB FDD Sony MPF 920

DVD: Samsung IDE DVD16x/CD48x Intern , bulk

DVD-brenner: NEC ND-2500 bulk, Intern 8x DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

Lydkort: Creative Audigy Soundblaster 2 PCI m/1394, THX, DD EX 6.1, Bulk

Samlet pris: 15 800

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden du skal kjøpe om et par ukers tid så er det sikkert GF6800 i butikkhyllene. Så anbefaler deg å kjøpe det.

? Hvis han orker å betale 8k for det så er det vel greit, men er vel litt smartere å vente til prisen faller, og heller kjøpe det da? :roll:

Så du vet prisen på kortet allerede nå, du...? :roll:

8k hørtes litt drøyt ut.

Lenke til kommentar
Siden du skal kjøpe om et par ukers tid så er det sikkert GF6800 i butikkhyllene. Så anbefaler deg å kjøpe det.

Skal ha et meget bra skjermkort, men hakke tenkt å "ruinere" meg. Vurderte Radeon 9800xt, men har hørt av flere at 9800 pro yter nesten like bra som 9800 xt til nesten halve prisen.

Så også Excalibur Radeon 9800 Pro IceQ vant en "best pris/ytelse" kåring i bladet "Pcplayer". Kortet skal visst også være meget bra til overklokking.

Lenke til kommentar

8k for 6800 er jo litt drøyt da, d blir vell å koste ca 300$ for np kortet. Legg på litt for de høye norske avgiftene. Husk at 6800 mest sannsynelig vil kreve mye strøm og at de anbefaler 480 w strømforsyning til d. (leste no det en plass)

Lenke til kommentar

? Hvis han orker å betale 8k for det så er det vel greit, men er vel litt smartere å vente til prisen faller, og heller kjøpe det da? :roll:

Så du vet prisen på kortet allerede nå, du...? :roll:

8k hørtes litt drøyt ut.

Altså. Jeg "vet" at kortet vil koste mye, det "vet" du også. Dessuten var jo dette en lett overdrivelse, av ett (synes jeg) dårlig forslag.

Lenke til kommentar
Så et sted her på hw, at 6800PRO vil koste 399$...

8k var vel LITT i overkant, du, hvor i søren har du fått det fra??

les hva pain skrev da... en overdrivelse... han syns det var et dårlig forslag å vente på det kortet...

jeg er helt enig..

budsjettet er rundt 15000 kr....

Til trådstarter:

Kjøp et system basert på A64 og med nForce 3 250gb hovedkort.. og Radeon 9800 Pro (PowerColor eller Sapphire istedet for Highexalibur, så sparer du noen hundrelapper..

pain hadde et deilig forslag :thumbup:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Hm er det seriøst vits å kjøpe win Xp pro for å være

ærlig? Koster så svinmye altså. :devil:

Men skal ikke være sikker på hva jeg sier nå har

akkurat kommet hjem fra russefeiring tro hva jeg har fått i

meg ;) muhaha.

Lenke til kommentar

så ikke det... kjøp Win XP Home så spares det 1000 kr. som kan brukes på andre ting..

Pengene som spares her kan f.eks brukes på en Western Digital Raptor 36,7 GB disk til Operativsystem og tunge programmer (f.eks PhotoShop, videoredigeringsprogram osv..)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Så et sted her på hw, at 6800PRO vil koste 399$...

8k var vel LITT i overkant, du, hvor i søren har du fått det fra??

les hva pain skrev da... en overdrivelse... han syns det var et dårlig forslag å vente på det kortet...

jeg er helt enig..

budsjettet er rundt 15000 kr....

Til trådstarter:

Kjøp et system basert på A64 og med nForce 3 250gb hovedkort.. og Radeon 9800 Pro (PowerColor eller Sapphire istedet for Highexalibur, så sparer du noen hundrelapper..

pain hadde et deilig forslag :thumbup:

Yeah, enig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...